Понад 8000 підприємців з усієї України отримали підтримку у COVID-19 Бізнес-клініках

Україна
Понад 8000 підприємців з усієї України отримали підтримку у COVID-19 Бізнес-клініках

Впродовж лютого–грудня 2021 року понад 8000 малих і середніх підприємців (МСП) з усіх областей України отримали консалтингову підтримку в COVID-19 Бізнес-клініках в межах програми «EU4Business: конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП» за спільного фінансування Європейського Союзу та Федерального уряду Німеччини.

«На початку коронакризи ніхто не мав уявлення, як підтримати приватний бізнес швидко і потужно. Однак з запуском програми разом з GIZ нам вдалося розробити потрібні бізнес-інструменти. Зокрема, відкрити COVID-19 Бізнес-клініки. Вони мали стати тимчасовим заходом, але, як ми з’ясували згодом, криза продовжилася, водночас інструмент виправдав себе. Я дуже вдячна бізнес-асоціаціям, які підключилися до ініціативи, набули тих знань і експертності, які й надалі дозволять їм надавати бізнес-послуги для МСП. Дуже важливо, щоб підприємці змогли розробити нові бізнес-моделі на цифрових засадах. Представництво Європейського Союзу в Україні буде підтримувати МСП, щоб вони могли і надалі розвиватися, рости і ставати більш інноваційними та орієнтованими на експорт. Європейський Союз надаватиме подальшу підтримку для МСП у доступі до нових ринків», – зауважила Клое Алліо, керівниця відділу «Економічна співпраця, енергетика, інфраструктура і довкілля» Представництва Європейського Союзу в Україні.

Офіси COVID-19 Бізнес-клінік працювали у Харкові, Дніпропетровську, Львові, Івано-Франківську, Вінниці, Миколаєві та Чернігові. Завдяки онлайн формату, їхня діяльність охоплювала і сусідні області й, таким чином, усю Україну (карта офісів). Бюджет ініціативи склав приблизно 350 тисяч євро.

МСП з кількістю від 1 до 249 співробітників, що мали фокус на жіноче підприємництво й інновації та прагнули продавати продукцію на ринках країн Європейського Союзу та за його межами, взяли участь у програмі. Завдяки консультаціям, які надавалися бесплатно, МСП змогли підвищити свою конкурентоспроможність. Суть Клінік полягала у проведенні поточної бізнес-оцінки, після якої відбувалися менторські програми, тренінги, семінари, дорадчі ради, форуми, бізнес-бранчі. МСП отримали консультації від фахових експертів (індивідуальна швидка бізнес-діагностика до 30 хвилин, індивідуальна поглиблена консультація до 2 годин та групові консультації) та допомогу у заповненні конкурсних заявок на одержання COVID-19 Консалтингового Ваучера (10 повних днів експертної допомоги від міжнародної консалтингової компанії CIVITTA). 

«Малі та середні підприємства представляють собою один із основних стовпів, на яких тримається економіка України. Ми маємо зазначити, що підприємці не залежать від робочих місць, які пропонує уряд, натомість вони створюють робочі місця для інших співгромадян і збільшують ВВП країни. Ідея бізнес-клінік полягала у наданні таким підприємцям нових знань щодо сучасних інструментів розвитку бізнесу. Я сподіваюся, це дасть поштовх для їхнього зростання та бізнес-успіху в майбутньому», – відзначив Армін Хофманн, програмний директор проєкту «EU4Business: конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП».

Залученість підприємців розподілилася за офісами COVID-19 БІЗНЕС-КЛІНІК у пропорції: Івано-Франківськ – 2 320 учасників, Миколаїв – 1 332, Дніпро – 1 253, Вінниця – 1 114, Харків – 815, Чернігів – 678, Львів – 501. Частка жінок склала 63%.

Найбільше до COVID-19 Бізнес-клінік зверталися підприємці з наступних областей: Львівської (883 особи), Вінницької (841), Дніпропетровської (757), Київської та Києва (746), Харківської (630), Миколаївської (435), Чернігівської (369) та ін. 

За масштабами компаній: 1-4 співробітники – 31% підприємств, 5-9 співробітників – 19%,10-19 співробітників – 14%, 20-49 співробітників – 13%, 50-249 співробітників – 18% та понад 250 співробітників – 6%.

За видом діяльності найчастіше (44%) зверталися компанії з сегменту оптової та роздрібної торгівлі, готельно-ресторанного бізнесу, транспорту, складських послуг, зв’язку, фінансів, страхування, нерухомості та бізнес-послуг (громадських, соціальних та персональних). Друге місце (27%) зайняли підприємства сільського господарства, мисливства, лісництва, рибальства й видобування. Третє місце (25%) – за освітянами та публічним сектором. Решта (всього 3%) – за іншими секторами.  

Усього COVID-19 Бізнес-клініки провели 150 заходів групового навчання. Найпопулярнішими серед них виявилися вебінари (56 заходів), тренінги (30), конференції і семінари (обидва по 11), решта розподілилася за форумами, воркшопами, круглими столами, тренерськими програмами, бізнес-сніданками і бранчами, дорадчими радами, менторством і відкритими дискусіями (усього 42).

Серед найактуальніших тем індивідуальних і групових консультацій для співробітників МСП в часи пандемії стали: маркетинг – 25%, експорт – 11%, заявки на програми підтримки бізнесу – 11%, фінанси – 9%, податкові консультації – 7%, юридичні консультації – 6%, бізнес-модель – 6%, продажі – 5%, людський капітал – 5%, інше (інструменти підтримки, цифровізація, інновації, закупівлі) – 16%. 

Заявки на COVID-19 Консалтинговий Ваучер вартістю в 100 тисяч гривень подали 235 МСП, проте здобути його змогли лише 105 підприємств. Вони розподілилися за офісами COVID-19 Бізнес-клінік: Миколаїв – 20 переможців, Івано-Франківськ – 20, Дніпро – 10, Вінниця – 16, Львів – 16, Харків – 10, Чернігів – 10. За юридично-правовою формою переможці складають: 60% – ТОВ (товариство з обмеженою відповідальністю), 23% – ПП (приватні підприємці), 17% – ФОП (фізичні особи-підприємці). 

Відповідно до поданих тем на COVID-19 Консалтинговий Ваучер, власники українських МСП прагнуть налаштувати в своїй компанії наступні складові: маркетинг та продажі – 43 заявки (41%), стратегію й бізнес-модель – 16 заявок (15%), експорт – 13 заявок (12%), адаптувати і оптимізувати операційні бізнес-процеси – 13 заявок (12%), запровадити цифрові рішення – 10 заявок (10%), підвищити фінансову грамотність й покращити звітність – 6 заявок (6%), інші питання (наприклад, технічне регулювання нехарчової продукції, формування кадрової стратегії тощо) – 4 заявки (4%). 

Більше аналітики та інфографіки – у презентації.

Довідкова інформація: Програма «EU4Business: конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП» спільно фінансується Європейським Союзом та урядом Німеччини і реалізується німецькою федеральною компанією Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH. Мета проєкту – створення кращих умов для розвитку українських малих і середніх підприємств, підтримка інновацій та стимулювання експорту, що є шляхом до сталого й рівномірного економічного зростання. У межах підходу Team Europe проєкт також сприятиме відновленню України від наслідків COVID-19.

EU4Business – ініціатива Європейського Союзу, яка допомагає малим і середнім підприємствам у країнах Східного партнерства – Вірменії, Азербайджані, Білорусі, Грузії, Молдові, Україні – зокрема надає додаткове фінансування та послуги з розвитку бізнесу, а також сприяє ефективному регулюванню підприємницької діяльності. 

За додатковою інформацією звертайтеся до проєктної команди «EU4Business: конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП» – eu4business.ukraine@giz.de 

Файли Cookie
Ми використовуємо файли cookie, щоб покращити ваш користувацький досвід і оптимізувати контент на сайті. Дізнайтеся більше
Я відмовляюся
Я погоджуюся