Навряд чи зараз можна уявити наше життя без інтернету. По-перше, це джерело інформації. Якщо ти чогось не знаєш чи тебе цікавить якесь питання, достатньо просто взяти в руки смартфон, зайти в інтернет і знайти відповідь. Також інтернет – це спосіб заробітку для мільйонів.
За даними досліджень, понад дві третини українців мають доступ та користуються інтернетом постійно. Але ще двадцять років тому все було геть інакше.
Інтернет для сусідів
Максим Сьомочкін – директор COSMONOVA|NET. Ця компанія нині – один з найбільших інтернет-провайдерів в Україні. А в 2004 році, коли він з товаришем після університету прийшов влаштовуватися туди на першу роботу, це була маленька студія дизайну.
В той час про звичний зараз оптоволоконний інтернет в Україні майже ніхто не чув. Він тільки-но починав зароджуватись. Натомість був dial-up – комутований зв'язок через модем. Але для роботи з великими об’ємами даних він не підходив. Йому на зміну прийшов DSL. Одного разу їхня компанія вирішили провести лінію зв’язку в свій офіс, який тоді розташовувався в житловому будинку. І новою технологією дуже зацікавились сусіди.
«Коштувала виділена лінія в інтернет тоді шалених грошей – близько $300 на місяць за канал до 2 Мбіт/с. Під час будівництва до нас лінії зв'язку сусіди почали цікавитись: а що це, власне, підключили? Ми також хочемо! Ми розповіли їм, але на тому етапі ще нікому нічого не пропонували. Після цієї розмови обговорили це з керівництвом – виникла ідея розділити канал між мешканцями і зменшити вартість його утримання», – розповідає Максим.
Таким чином, протягом місяця вони під’єднали до мережі близько двадцяти сусідських квартир. З цього все і почалося. Зараз високошвидкісний інтернет від COSMONOVA|NET працює в понад 80% всіх новобудов Києва та Київської області.
«В В2С ми сфокусувалися саме на цьому ринку, працюємо в новобудовах та житлових комплексах, які були введені в експлуатацію не пізніше ніж за три роки до початку нашої співпраці. А в В2В будуємо наші телеком мережі в місцях скупчення бізнесу – від адміністративних будівель до бізнес-центрів. Наразі ми покриваємо фактично всю столицю та область. Довжина нашої оптоволоконної мережі – більше семисот кілометрів», – пояснює директор компанії.
Новаторські рішення для корпоративних клієнтів
Із розвитком технологій компанія почала реалізовувати на той час нові для України масштабні проекти на «В2С» та «B2B» ринках.
З 2008 року для корпоративних клієнтів вдало стартувало рішення IP-телефонії, а в 2010 було збудовано та відкрито власний дата-центр. Згодом на базі дата-центру з'явилася «хмарна платформа» в Україні, і за деякий час аналогічну платформу запустили в Європі.
«Ми одночасно розвиваємо різні напрямки діяльності: дата-центр, хмарні рішення, обробка і передача сигналу в ІР, онлайн-трансляції в інтернеті, ІР-телефонія для бізнес-абонентів, послуги інтернету та IPTV для домашніх користувачів. Також зараз ми розробляємо власне програмне забезпечення та надаємо міжнародний IT-консалтинг. Для наших партнерів ми мультисервісний оператор, який самостійно надає повний спектр телекомунікаційних послуг», – каже Максим Сьомочкін.
Як зробити компанію ефективнішою
З часом, розповідає директор COSMONOVA|NET, у компанії виник запит на збільшення ефективності роботи та потреба реорганізувати внутрішні процеси:
«У всіх було бажання зростати. І не просто органічно, а проривними темпами. Не було усвідомлення, що конкретно змінити, щоб розвиватися більш стрімко».
Тоді вирішили подати заявку на Програму із системної організації та розвитку стратегії, що реалізує Європейський банк реконструкції та розвитку під парасолькою EU4Business. В межах ініціативи їм надали бізнес-консультантів, які проаналізували бізнес-модель підприємства та допомогли визначити вектори розвитку.
На початку проекту компанія COSMONOVA|NET ставила для себе кілька задач: сфокусувати команду, сформувати ринкову стратегію, вирівняти організаційну бізнес-модель. Також прагнули перекласти операційне управління компанії із власників на менеджмент та сформувати професійну команду, яка зможе реалізувати стратегію.
Консультанти працювали з бізнесом майже рік із перервами через пандемію коронавірусу. За цей час, каже Максим, вдалося сформувати чітку стратегію розвитку компанії, її місію, та оптимізувати роботу.
«Завдяки консультантам підвищилася зрілість нашої команди топ-менеджерів. Нам ставили «правильні» питання, спонукали думати під іншим кутом. Рівень комунікації піднявся на новий рівень, бо кожен відчував відповідальність не лише за свої показники ефективності, а й за компанію в цілому», – розповідає директор.
Як результат, відбулось зростання ключових KPI бізнеса. Так абонентська база в В2С з 19-го по 21-й рік зросла на 85%, а в В2В – на майже 40%. На 65% збільшилась площа покриття. Також підвищився індекс лояльності клієнтів.
Цього року, попри війну в Україні, компанія представила свої продукти та сервіси на найбільшій телекомунікаційній виставці ІВС в Амстердамі. Зараз керівництво COSMONOVA|NET планує подавати заявку на участь у програмах ЄС ще раз. Хочуть перебудувати процеси під гібридний формат роботи, на який частково перейшли через пандемію та війну, та при цьому зберегти рівень ефективності команди.