Київська турфірма удосконалює веб-сайт і розширює клієнтську базу
Малі та середні підприємства (МСП) в Україні є найбільшим роботодавцем в приватному секторі та забезпечують дуже необхідну стабілізацію та економічне зростання.
ЄБРР за підтримки з боку Швеції та Європейського Союзу в рамках своєї ініціативи "EU4Business" працює в напрямку зміцнення цього важливого сегмента економіки через надання індивідуальної фінансової допомоги та консультаційних послуг.
Крім того, програма Банку "Жінки в підприємництві" направлена на просування жіночого підприємництва з метою більш повного розкриття потенціалу розвитку всього сектора МСП.
Такий більш інклюзивний та сталий підхід до розвитку знаходить підтримку серед українців, що було недавно виявлено в ході опитування, проведеного ЄБРР, "Життя в перехідний період" щодо сприйняття якості життя в країнах з перехідною економікою.
В Україні 86% жінок та 81% чоловіків-респондентів вважають, що жінки настільки ж компетентні, як чоловіки у ролі бізнес-керівників.
Одним з втілень цього твердження є Юлія Алексєєва, засновник і генеральний директор київської туроператорської компанії Zabugor. Назва компанії походить з жаргону ще радянських часів, коли фраза "за бугром" означала не тільки "за кордоном", але і "за залізною завісою".
Коли Юлія засновувала свою компанію в 2007 році, їй довелося долати дещо інші перешкоди. Перед нею стояли такі досить складні завдання, як позиціювання себе на ринку в якості туроператора класу люкс, розвиток мережі довірених агентів і будування бізнес-репутації в середовищі дуже вибагливої клієнтури з екзотичними забаганками - Мальдіви, Маврикій, Сейшельські острови тощо.
Протягом багатьох років пані Алексєєва створювала міцні ділові відносини з постачальниками послуг, включаючи десятки авіакомпаній, страхових компаній та готелів по всьому світу. Zabugor пропонує індивідуальні подорожі класу люкс, ділові поїздки та продаж квитків. Проте, веб-сайт компанії почав виглядати застарілим та на ньому не була передбачена можливість придбання послуг онлайн для клієнтів і ділових партнерів.
Пані Алексєєва точно знала, що треба покращити, але їй не вистачало спеціальних знань. То ж, коли вона почула про програму "Жінки в підприємництві", вона зв'язалася з ЄБРР, щоб знайти спеціаліста з веб-дизайну та маркетингу та розробити план дій щодо створення абсолютно нового веб-сайту. Для фінансування цього проекту компанія Zabugor використовувала власні кошти та донорські гранти у рівних частинах.
Швеція через Шведське Агентство з питань міжнародної співпраці та розвитку є одним з основних донорів програми "Жінки в підприємництві" із загальним об'ємом внесків у розмірі 8,7 млн євро в країнах Східного партнерства та Західних Балкан.
У період, починаючи з 2002 року, ЄС надав фінансування на суму більше 55 млн євро для програм ЄБРР "Консультування малого бізнесу" та "Жінки в підприємництві" в рамках своєї ініціативи EU4Business, яка охоплює всі країни Східного партнерства ЄС: Україну, Молдову, Білорусь та Південний Кавказ.
Ініціатива сприяє розвитку приватного сектора, допомагаючи МСП набувати нових навичок, становитися більш конкурентоспроможними, отримувати доступ до більших обсягів фінансування та збільшувати частину їхнього експорту на нові ринки, в тому числі ЄС.
Ініціатива також надає підтримку уряду у сфері проведення реформ з метою поліпшення ділового клімату.
Працюючи пліч-о-пліч з консультантом, турфірма Zabugor запустила свій новий веб-сайт менш ніж за чотири місяці. Кількість замовлень, розміщених в інтернеті, збільшилася на 25%, таким чином вивільнивши час для інших сфер бізнесу.
Кількість співробітників досягла в даний час 25 осіб, включаючи нового менеджера веб-контенту, що на 40% більше ніж раніше. Причому переважна більшість співробітників фірми - жінки. І головне, клієнти компанії стали більш лояльними, повертаючись знову й знову з новими замовленнями.
"Це був дуже позитивний досвід, який змусив мене зрозуміти переваги бізнес-консультацій. Я безумовно буду звертатися до консультантів для реалізації амбітних ділових проектів у майбутньому: у мене є ідеї, у них є ноу-хау, і вони можуть передати його", - сказала пані Алексєєва.
Для того, щоб мати можливість допомогти більшій кількості підприємств таким же чином, як це було зроблено для компанії Zabugor, ЄБРР завдяки ініціативі "EU4Business" створює мережу з 15 центрів підтримки бізнесу по всій Україні.
Крім того, завдяки фінансовій підтримці ЄС в грудні минулого року ЄБРР відкрив свій третій регіональний офіс - після Києва та Львова - в східному місті Харків, в центрі промислового регіону країни.
Новий офіс посилить роботу ЄБРР з малим бізнесом в Україні, пропонуючи місцевим малим підприємствам кращий доступ до консультацій експертів.
Глава Представництва ЄС в Україні, посол Хьюг Мінгареллі, сказав: "Більшість МСП в Україні мають обмежений доступ до фінансів, в той час як компанії у власності жінок або під їхнім керівництвом іноді стикаються з додатковими перешкодами, які обмежують їх потенціал зростання. Це призводить до зниження продуктивності та доданої вартості. Для того, щоб уникнути цієї пастки, ЄС підтримує та фінансує програму "Жінки в підприємництві". За допомогою цього індивідуального інструмента ми можемо запропонувати компаніям під керівництвом жінок доступ до фінансування, передового ноу-хау та консультацій".
ЄБРР є найбільшим інституційним інвестором в Україні. Розвиток приватного сектора є одним з пріоритетів для Банку. Завдяки фінансовій підтримці з боку ЄС та інших донорів Банк надав не тільки кошти на розвиток, але й експертні консультації більш ніж 650 місцевим малим і середнім підприємствам у період, починаючи з 2010 року, підвищуючи конкурентоспроможність, стимулюючи зріст та підтримуючи створення понад 2500 робочих місць по всій країні.