BRDO запускає веб-портал планування державних перевірок для українських підприємств

Україна
BRDO запускає веб-портал планування державних перевірок для українських підприємств

Офіс ефективного регулювання (BRDO) в Україні запустив веб-портал з планування заходів державного нагляду, тобто перевірок державними контролюючими органами (www.ias.brdo.com.ua). Це – пілотний модуль онлайн-сервісу та інструмент управління ризиками, який трансформуватиме систему державного нагляду в Україні та взаємодії між державними інспекціями та бізнесом, підвищить прозорість для українських підприємців та інвесторів, а також забезпечить можливості для контролю з боку громадянського суспільства.

BRDO фінансується Європейським Союзом в рамках проекту FORBIZ та ініціативи EU4Business з метою спрощення умов для ведення бізнесу та забезпечення ефективного державного регулювання у ключових галузях економіки.

Нова платформа забезпечує:

  • доступ до планів усіх перевірок онлайн;
  • зібрання всіх правил та вимог до перевірок бізнесу в одному місці;
  • доступ до всіх результатів перевірок, інформації про накладені санкції та апеляції онлайн.

 

У перші 10 днів роботи платформою скористались понад 50 000 відвідувачів.

Плани перевірок

В інтерв'ю "ГолосUA" голова BRDO та представник групи радників при Кабміні Олексій Гончарук пояснив, що це за сервіс: "Зараз на ias.brdo.com.ua можна вже побачити перевірки, які заплановані на наступний рік. Плануємо, що ця ж система дозволить побачити людям наслідки проведення перевірок. Наприклад, пройшла якась перевірка на криворізькому підприємстві, і на веб-сайті видно, які були зафіксовані порушення. Також, ми вважаємо, що система підвищить і рівень суспільного контролю над діяльністю потенційно небезпечного і ризикового підприємства".

Пан О. Гончарук уточнив, що в базі даних на сайті є тільки та інформація, яку можна подавати у відкритому доступі.

"Ця система працює з відкритими даними, там немає ніякої закритої інформації. На ias.brdo.com.ua ми і далі будемо відкривати всю інформацію, яка відповідно до закону не є закритою. При цьому, якщо відповідно до закону, якась інформація є комерційною таємницею підприємства, ми не будемо її включати в дані системи".

Більше прозорості

За словами голови Офісу ефективного регулювання, мета, заради якої створюється онлайн-база даних з графіком перевірок, - прозорість роботи перевіряючих органів і налагодження комунікації з підприємствами.

"Наша мета - створити веб-сайт, який буде містити вичерпну інформацію про те, що можна робити в рамках тієї або іншої підприємницької діяльності. Підприємцю достатньо зайти на сайт, відповісти на ряд уточнюючих питань і система видасть йому всю необхідну інформацію по його напрямку. Так бізнес буде чітко уявляти, чого від нього хоче держава. Я впевнений: якщо підприємці розумітимуть, що від них вимагають, навіщо їм управляти ризиками і що управляти ризиками це вигідно, перш за все, для самих підприємців, то вони це робитимуть самі", - сказав він.

Пан Гончарук також визнав, що до кінця 2017 року українські підприємці працювали в умовах, коли вимоги держави до їх діяльності були не до кінця зрозумілі і не завжди обґрунтовані.

Незрозумілі правила для бізнесу

"Бізнес, як правило, не знає, чого від нього хочуть. Припустимо, у вас є дитячий садок і ви впевнені, що знаєте всі правила ведення цього виду бізнесу. Але, це поки до вас не приходить перевіряючий... Коли до вас приходить перевіряючий, ви дізнаєтеся багато нового про те, що ви повинні були робити. Часом це "нове" виконати неможливо, бо вимоги не тільки громіздкі, але і "криво" виписані. Також є багато застарілих вимог. Наприклад, в Україні дитсадки повинні виписувати в обов'язковому порядку ряд видань. Вибачте, кому це треба в ХХІ столітті?" - уточнив О. Гончарук.

Файли Cookie
Ми використовуємо файли cookie, щоб покращити ваш користувацький досвід і оптимізувати контент на сайті. Дізнайтеся більше
Я відмовляюся
Я погоджуюся