Нещодавно українські підприємці мали можливість взяти участь в унікальному тренінгу за підтримки ініціативі "EU4Business": Ірландський експерт, директор міжнародної консалтингової компанії "Strategy Crowd" Родді Філі відкривав секрети розробки успішної експортної стратегії. Семінар був організований 6-7 вересня Центром підтримки бізнесу м. Дніпро за підтримки Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР) в рамках ініціативи Європейського Союзу "EU4Business".
Пан Філі розповів слухачам про необхідність оцінювання свого бізнесу та здійснення аналізу переваг та недоліків кожного року. "В Ірландії населення - 4,6 млн людей, і експорт є єдиним шансом для розвитку бізнесу. Я маю великий досвід у цій галузі – 24 роки! Я займаю керівні посади у сфері маркетингу, ведення оперативної діяльності, загального управління та стратегій розвитку. Я хочу поділитися інструментами, які допоможуть українським підприємцям підкорити зовнішні ринки", - зазначив він.
Спілкування є запорукою успішної стратегії
Особливістю тренінгу було те, що він проходив у форматі діалогу, підкреслюючи той факт, що саме спілкування створює успішні методи та стратегічні плани. Учасники мали можливість переосмислити свою мотивацію та стратегію виходу до експортних ринків, розпочати подорож на основі важливого відповідного дослідження ринку, проаналізувавши шляхи до ринку та засоби конкуренції на міжнародних ринках, які швидко змінюються. Кожен учасник мав змогу отримати консультацію щодо можливості експорту для своєї компанії, оскільки на семінарі були присутні представники різних галузей: від виробників алкогольної продукції до фахівців у сфері виробництва гумових човнів.
Учасники не лише слухали поради ірландського фахівця, а й виконували певні завдання: кожен мав оцінити плюси і мінуси власного бізнесу, проаналізувати причини, чому слід займатися експортом, як правильно вибрати ринок та конкурувати.
Обміркування майбутнього
На семінарі також обговорювалися такі питання як ментальність та культурні особливості, що є важливими складовими, які слід враховувати в будь-якому експортному плані. Не менш важливим є здатність стратегічно мислити та продумувати все наперед, як мінімум, на десять років. Хто б міг уявити п'ятнадцять років тому, що телефон буде не лише засобом спілкування, а також міні-комп'ютером та фотоапаратом?
"Інтерактивний курс був спеціально розроблений для спонукання та підготовки експортерів-початківців до їхньої експортної подорожі. Курс також включає 90-хвилинні персональні наставницькі сесії, які допоможуть вам та вашій команді реалізувати ваші експортні стратегії та плани", - зазначив Родді Філі.
Центр підтримки бізнесу м. Дніпро є частиною проекту "Мережа центрів підтримки бізнесу" за фінансової підтримки ЄС, спрямованого на підвищення конкурентоспроможності та рентабельності українських МСП шляхом надання консультацій та зміцнення потенціалу. Він також підтримує ОПБ в 15 областях України у створенні мережі центрів підтримки бізнесу в рамках ініціативи "EU4Business". Проект буде корисним для щонайменше 30 000 МСП та підприємців.