20-21 червня в Україні пройшов перший навчально-практичний тренінг із сертифікації за міжнародним стандартом Global G.A.P. Його для українських виробників ягід провів Міжнародний Торгівельний Центр спільно з Асоціацією «Ягідництво України» в рамках Проекту «Східне партнерство: Готовність до Торгівлі – Ініціатива EU4Business», що фінансується Європейським Союзом, як частина ініціативи EU4Business.
Дводенний тренінг був проведений для представників 16 компаній-виробників свіжих ягід, які вже є експортерами, або планують вихід на ринки Європейського Союзу. Враховуючи, що наявність сертифікату Global G.A.P. є однією з обов'язкових умов для співпраці з європейськими торгівельними мережами, для українських виробників було важливо отримати повну інформацію про стандарт, його вимоги та особливості.
Перший день тренінгу відбувся у Києві та був присвячений теоретичній частині сертифікації. Спікер тренінгу, консультант із питань сертифікації виробництва за стандартом Global G.A.P. Ніна Дмитраш, розповіла учасникам про умови та етапи проходження сертифікації. Ця інформація викликала жваве обговорення та велику кількість запитань з боку учасників, адже більшість із них була вражена кількістю контрольних точок, за якими сертифікаційний орган перевіряє підприємство. Таких точок у стандарті аж 281.
Втім, рівень напруги майбутніх експортерів знизився вже у другий день тренінгу, котрий пройшов на ягідній фермі ТОВ «Українська ягода» у Житомирській області. У 2017 році ця компанія успішно витримала процес сертифікації. Учасники тренінгу змогли побачити впроваджені стандарти в дії, пройти контрольними точками підприємства та переконатися у тому, що на практиці приведення підприємства до норм стандарту Global G.A.P. є не таким складним, як могло здатися. Директор ТОВ «Українська ягода» Тарас Баштанник наголосив на тому, що вимоги стандарту є цілком логічними, які, в першу чергу, структурують й організують діяльність компанії, та можуть бути втілені без особливих проблем, хоча і потребують певних зусиль.
Наявність сертифікату Global G.A.P. є гарантією дотримання при виробництві вимог споживачів щодо якості та безпеки фермерської продукції, тож сертифіковані постачальники є затребуваними на ринках ЄС.
Нагадаємо, що проект «Східне партнерство: Готовність до Торгівлі – Ініціатива EU4Business» розпочав свою діяльність в Україні у вересні 2017 року. Ягідництво було визнане основним напрямком для підтримки у напрямку підвищення конкурентоздатності малих та середніх підприємств та сприянні їхнього виходу на ринки ЄС.