Дев'ять представників міської влади Кременчука, Броварів та Ужгорода відвідали протягом тижневого навчального туру п’ять німецьких міст, економіка яких залежить від розвитку туризму, крафтових та креативних індустрій. Візит в межах програми «EU4Business: конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП» допоможе місцевим громадам реалізувати власні проєкти з розвитку туризму в Україні.
Під час поїздки учасники відвідали міську раду міста Віттенберг. Бургомістр Йохан Кірхнер розповів, як органи місцевого самоврядування підтримують підприємців під час пандемії. На зустрічах з представниками туристичних спілок, центрів і асоціацій учасники обговорили, яким чином можна просувати місто як туристичну локацію, співпрацювати та залучати місцевих стейкхолдерів до галузей туризму, крафтових і креативних індустрій.
Досвідом ділилися туристична асоціація регіону світової спадщини Ангальт-Дессау-Віттенберг, – агенція стратегічного маркетингу для розвитку міста Гослар, внесене до списку Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО, та регіональна асоціація представників туристичної галузі регіону Саксонія-Ангальт. Усі вони покликані зробити туристичні об’єкти Німеччини видимими й привабливими.
Українці також відвідали кілька цікавих місцин та дізналися, як все влаштовано – як вдалося відкрити локацію, хто підтримує, як залучають кошти.
- Як-от, музей під відкритим небом Ferropolis («Місто заліза»), м. Грефенгайніхен. Раніше на цьому місці видобували вугілля, а зараз проводять фестивалі й концерти.
- Музей «Панорама Віттенбергу 360º». Будівля, сконструйована у формі 5-поверхового циліндру, де під музичний та світлошоу-супровід відкривається чудова панорама міста.
- Парк Baumwipfelpfad Harz («Стежка верхівками дерев»), м. Бад-Гарцбург. Тут можна прогулятися дерев’яними містками, зведеними на кронах гірського лісу, відчути природу та культуру гір Гарц на 33 розважальних станціях.
- Туристичний центр національного парку Торфгаус, м. Торфгаус. Звідси можна потрапити до легендарної гірської пустелі біля підніжжя Брокен. А до цього пройтися виставкою та ознайомитися з інформацією про геологічні особливості місцевості.
- Музей Барберіні, м. Потсдам. Художній музей в історичному центрі пропонує міжнародні виставки та колекцію картин імпресіоністів – шедеври Моне, Ренуара, Морізо, Кайботта та Синьяка.
«В кожному місті туру ми дізнавалися про моделі самоокупності. Найближчим часом плануємо винести на громадські обговорення в Ужгороді ідею спорудження п’яти локацій – малих архітектурних форм, які б стали місцевими інформаційними центрами, – поділився Павло Логвінов, начальник Управління економічного розвитку міста Ужгородської міської ради.– Також наше місто запозичить ідеї гірського містечка Гослар та міста Віттенберг щодо велотуризму та спільних туристичних абонементів для музеїв».
«Мене вразила багаторівнева структура організації туризму в Німеччині, яка починається від звичайного туристично-інформаційного центру в маленькому містечку і доходить до великих агенцій, що діють на федеральному рівні. В Україні таку структуру впровадити теж можливо, для цього потрібні зміни в законодавчому полі, – ділиться враженням учасник поїздки Павло Бедрацький, директор Інституту розвитку Кременчука. – Для Кременчуцької громади цікавим є досвід промислового музею під відкритим небом Ferropolis в м. Грефенгайніхен. Перетворення колишньої промислової зони та видобувного кар’єру на сучасну туристичну локацію може стати відправною точкою для розвитку нашої туристичної інфраструктури, бо у Кременчуці також є неактивні кар’єри та промзони».
В результаті поїздки, учасники отримали ідеї та натхнення для розвитку туризму, крафтових та креативних індустрій у своїх містах. Вони зможуть втілити отриманий досвід під час реалізації власних проєктів у межах програми «EU4Business: конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП» та у подальшій своїй професійній діяльності, пов’язаній з розвитком територіальних громад. І це лише початок.
Довідкова інформація:
Навчальний візит в межах програми «EU4Business: конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП» співфінансувався Європейським Союзом та урядом Німеччини за виконання німецькою урядовою компанією Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH. Мета програми – створити кращі умови для розвитку українських малих і середніх підприємств, підтримки інновацій та стимулювання експорту, що є шляхом до сталого й рівномірного економічного зростання. Про програму – https://bit.ly/33a33zQ