Вінничина та Франківщина визнані найбільш комфортними регіонами для ведення бізнесу в Україні. Такі результати рейтингу "Регіональний Doing Business 2018", розробниками якого вдруге стали Офіс ефективного регулювання (BRDO) та Спілка Українських Підприємців (СУП).
Лідери набрали наступну кількість балів: Вінничина – 334 бали, з невеликим відривом від неї Франківщина – 332 бали. І третє місце за Житомирщиною – 313 балів.
Оцінювання проводилось за адаптованою методологією Світового банку на основі опитування вітчизняних підприємців. Дослідження було зосереджено на 6 напрямках взаємодії підприємців із владою, а саме: створення підприємства; сплата місцевих податків; одержання дозволів на будівництво; оформлення земельної ділянки під об’єктом нерухомості; приєднання до електромереж та якість електронних сервісів. Максимальна кількість балів, яку могли отримати регіони, становила 600.
"Коли рік тому ми презентували перший рейтинг і давали рекомендації органам місцевого самоврядування щодо покращення умов започаткування та ведення бізнесу ми відверто не дуже вірили у прогрес", – сказав заступник голови BRDO Денис Малюська. "Проте він є. Вінничина має найбільший в загальному заліку. Житомирщина займає перше місце в плані створення підприємства, тепер вона може мотивувати підприємців переїжджати до них та бізнес відкривати. Чернігівщина готова конкурувати за об’єкти будівництва та має прогрес у відведенні земельних ділянок. А от Харківщина та Донецький регіон найбільш лояльні до бізнесу по сплаті податків", – зазначив Малюська.
За словами Малюськи цьогоріч також було додано новий компонент – це електронні сервіси, які виявились найбільш цікавими та неочікуваними. Оцінюючи їх, BRDO виявив три типи поведінки.
"Перший - найпопулярніший. Не помічати мережу Інтернет, і свої послуги через Інтернет не надавати. Це характерно навіть для таких великих міст як Одеса чи Харків", – зазначив Малюська. "Другий – скористатися загальнодержавною системою електронних послуг. Так, зробили Дніпро і Хмельницький, які долучились до iGov. Третій тип поведінки – винаходити велосипеди, тобто свої сервіси. І тут комусь це вдалося відмінно, наприклад, Львову з його "Особистим кабінетом львів’янина" або трохи простіше сайт ЦНАП Івано-Франківська, а комусь не дуже".
"Основні цілі СУП – покращення бізнес-клімату в Україні та дерегуляція. Ми сподіваємося, що результати "Регіональний Doing Business" і цього року матимуть позитивний вплив на створення комфортних умов ведення бізнесу та залучення інвестицій, які так потрібні Україні", – додала Катерина Глазкова, виконавчий директор СУП.
Ключові рекомендації 2018 року, розроблені BRDO:
- запровадити електронне надання дозволів та погоджень шляхом приєднання до загальнодержавних систем електронних послуг або розробки локального аналогу;
- забезпечити прозорість містобудівної документації, виклавши її онлайн;
- приєднатися до ініціативи #StartBusinessChallenge;
- зменшити до 0 розмір пайового внеску в інфраструктуру;
- прискорити процес оформлення земельних ділянок під лінії електропередач.
BRDO фінансується Європейським Союзом у рамках проекту FORBIZ та ініціативи EU4Business з метою спрощення умов для ведення бізнесу та забезпечення ефективного державного регулювання у ключових галузях економіки.