Чернівецька компанія «Інночентія» (Innocentia) – приклад українського експортоорієнтованого бізнесу, що надихає. З невеликого стартапу з пошиття весільних суконь на потужностях інших швейних фабрик компанія за 10 років зросла до повноцінного виробництва світового масштабу: сьогодні її продукція під власним брендом експортується до 40 країн світу – від Європи до Америка та Азії.
Допомогти, щоб вижити
Велика війна мало не зруйнувала все те, що два українці, Олександр Григоренко та Олег Бовкун, будували роками. І до того дефіцитний ринок кадрів перетворився на справжню катастрофу для всієї Буковини – регіону на заході України, добре знаного завдяки розвиненій швейній промисловості. Частина швачок, рятуючи дітей від війни, виїхала з країни у перші після вторгнення рф дні. А блекаути восени 2022 року, спричинені масованими обстрілами енергетичної інфраструктури України, додали проблем.
«Найбільшим викликом для нас стала логістика. Ми фактично повністю втратили можливість закуповувати тканини у іноземних постачальників. Та й з доставкою готових виробів закордонним замовникам ситуація була не краще», – зізнається директор та співвласник компанії Олександр Григоренко.
Підтримку у цей складний період компанія отримала від клієнтів. Чимало з салонів-замовників, які вже встигли зробили передоплату за ще не виготовлені сукні, не стали вимагати повернення коштів, а натомість «подарували» їх компанії. Та це не могло вирішити ключову проблему.
Співвласники «Інночентія» і не думали опускати руки. Шукали нові логістичні можливості, почали уважніше придивлятися до вітчизняних виробників тканин. Та попри всі негаразди змогли взяти участь у виставці весільної індустрії 2022 року в Барселоні – компанія і тут відчула підтримку та розуміння: адміністрація виставки надала свої площі безкоштовно всім учасникам з України.
Світовий весільний бренд
Поступово компанії вдалося оптимізувати ланцюги постачання. Доставку замовлень клієнтам організували літаками через сусідні країни ЄС. А в Україні вдалося знайти виробників якісних мереживних тканин, завдяки чому зменшили частку імпорту у поставках сировини.
До жовтня 2023 року «Інночентія» відновила роботу з повним штатом працівників. Та навіть розпочала масштабуватися – запрацював ще один цех у Вінниці, що в 300 км від Чернівців.
«Зараз нам бракує скоріше потужностей виробництва, ніж замовлень. Ми постійно працюємо над новими ідеями, оновлюємо виробництво», – пояснює Григоренко.
Водночас, навіть попри вирішення поточних проблем, компанія буквально задихалася в умовах суттєвого дефіциту обігових коштів. Саме завдяки участі у грантовій програмі «EU4Business: відновлення, конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП» підприємство отримало необхідне фінансування, яке одразу використали на закупівлю тканин у вітчизняних виробників, покриття послуг оренди виробничих приміщень та оплату праці співробітників. Це дозволило створити 13 нових робочих місць, наростити виробничі можливості та покращити фінансовий стан підприємства.
«Інночентія» продовжує розвиватися та має амбітні плани зробити бренд лідером весільної моди. Компанія, що створює ексклюзивні весільні сукні, які користуються попитом по всьому світу, вже змогла досягти довоєнного рівня виробництва. А цього року має намір збільшити обсяги на 20%.
«Участь у цій грантовій програмі була дуже важливим моментом для нашої компанії та для мене особисто. Вона не тільки надала фінансову допомогу, але й продемонструвала солідарність і віру в наше майбутнє. Я щиро вдячний за цю допомогу, оскільки вона дала нам необхідні ресурси для подолання труднощів та розвитку нашого бізнесу», – резюмує Олександр Григоренко.
Довідкова інформація:
Програма міжнародної співпраці «EU4Business: відновлення, конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП» спільно фінансується Європейським Союзом та урядом Німеччини і реалізується німецькою федеральною компанією Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH. Партнер з виконання – громадська спілка «Фонд підтримки реформ в Україні». Програма спрямована на підтримку економічної стійкості, відновлення та зростання України, створення кращих умов для розвитку українських малих і середніх підприємств (МСП), а також підтримку інновацій та експорту.