Як адаптуються в умовах війни українські компанії, орієнтовані на експорт: досвід виробника дерев’яних палетів Eco Energy

Україна
Як адаптуються в умовах війни українські компанії, орієнтовані на експорт: досвід виробника дерев’яних палетів Eco Energy

Український бізнес з початку повномасштабного вторгнення Росії на територію України зазнав значних збитків та руйнувань. За даними проведеного Міністерством цифрової трансформації опитування, з початку війни досі зупинені або на межі закриття близько 40% підприємств, а загальні прямі втрати малого та середнього бізнесу з 24 лютого оцінюються в понад сто мільярдів доларів.

Серед основних проблем, які не дозволяють відновлюватися та розвивати бізнес під час війни – мала кількість платоспроможних клієнтів, непрогнозованість розвитку ситуації в країні та відсутність достатнього капіталу. 

Одні компанії були повністю зруйновані чи пошкоджені через обстріли, частина розпочала тривалий процес релокації виробничих потужностей, інші – стикнулися з нестачею палива, зменшенням попиту та розривом ланцюгів постачання.

За даними опитування Інституту економічних досліджень та політичних консультацій, станом на літо 2022 року експорт товарів закордон припинили близько 40% опитаних підприємств. І найбільше у цій статиці саме малого та середнього бізнесу. Їм, серед іншого, на відміну від великого, складніше диверсифікувати маршрути поставок продукції.

Бізнес, орієнтований на експорт

Серед таких компаній і виробник дерев’яних палетів Eco Energy. До повномасштабного вторгнення майже сто відсотків виробленої продукції компанія постачала в Китай, Південну Корею та країни Європи.

«Перші місяці після початку війни ще частково вдавалося експортувати продукцію  до Німеччини. Всі інші контракти, зокрема з Китаєм, довелося розірвати, адже транспортувати товари з України морем ми зараз не можемо через заблоковані порти. А робити це через третю країну – дуже дорого і не вигідно», – розповідає Наталія Парахіна, директорка компанії.

Eco Energy – підприємство у Вінницькій області, яке працює з 2004 року. Спочатку займалися виробництвом дерево-алюмінієвих вікон. На той момент були одними з трьох українських виробників такої продукції. Втім в 2012 році через зниження попиту на дорогий товар перекваліфікувалися на виготовлення дерев’яних палетів.

Такі піддони – це допоміжне пакування з дощок і брусків, призначене для автоматичних навантажувачів і перевезення вантажу в морських контейнерах.

«Палети використовують, приміром, компанії, які виготовляють продукти харчування, картонні фабрики – абсолютно всі, кому треба зберігати й транспортувати продукцію на піддонах. Закордоном у нас також закуповують палетну заготовку підприємства, які самі виготовляють палети», – пояснює пані Наталія.

Виробництво за нестандартними запитами

Основна перевага Eco Energy в тому, що можуть виготовляти піддони нестандартних розмірів за індивідуальними кресленнями замовників.

«Можемо виготовити палети будь-яких розмірів, товщини та висоти. Наше обладнання нам це дозволяє. Таких виробників на ринку одиниці. Наприклад, у нас було замовлення на піддони для цегельного заводу в Німеччині. Там взагалі специфічні параметри, але для нас це не проблема», – говорить директорка компанії.

Європейський ринок нині ключовий для компанії, пояснює Наталія Парахіна, адже культура використання піддонів для пакування і транспортування продукції ще не так розвинена в Україні. Аби знайти нових партнерів, взяла участь в проекті з пошуку міжнародних партнерів, яку реалізує Торгово-промислова палата України в рамках «EU4Business: конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП», що спільно фінансується Європейським Союзом і урядом Німеччини та реалізується німецькою федеральною компанією Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH.  В межах ініціативи компанія почала працювати з бізнес-консультантом.

Ефективність бізнес-консультацій

«З бізнес-консультантом ми співпрацюємо онлайн, і ця робота дуже ефективна. Дякую усім причетним до цієї програми за надану консультаційну підтримку. Ми розробили ефективну персоналізовану дорожню карту саме для нашого бізнесу, щоб вийти на західні ринки. Важливо, що кожна порада стосувалася конкретно нашого бізнесу», – розповідає Наталія Анатоліївна.

Завдяки консультаціям Eco Energy зареєстрували на різних платформах з пошуку B2B партнерств, щоби знайти нових клієнтів та організувати роботу. Наразі компанія розпочала співпрацю з великою картографічною фабрикою в Україні. А найближчим часом дуже сподіваються відновити експорт своєї продукції, адже підприємство – робота для понад півсотні працівників, частина з яких є вимушеними переселенцями.

Файли Cookie
Ми використовуємо файли cookie, щоб покращити ваш користувацький досвід і оптимізувати контент на сайті. Дізнайтеся більше
Я відмовляюся
Я погоджуюся