Агроосвіта змалечку та унікальні добрива з Європи: як маленькій компанії вдалося стати одним із лідерів українського агросектору

Україна
Агроосвіта змалечку та унікальні добрива з Європи: як маленькій компанії вдалося стати одним із лідерів українського агросектору

Як би стереотипно не звучало твердження, що українців годує земля, саме агропромисловість нині — найприбутковіша галузь української економіки. Це підтверджує статистика. За минулий рік чистий прибуток підприємств сільського, лісового та рибного господарств склав понад 80 млрд грн. А це – впевнене перше місце серед усіх інших видів економічної діяльності і майже 11% ВВП.

Та й тут є свої підводні камені. Із землею нам дійсно пощастило. Втім, переконані аграрні експерти, аби конкурувати на світовому ринку, одного родючого чорнозему все-таки замало. Приміром, українські сільськогосподарники в середньому збирають вдвічі менше пшениці з одного гектару, ніж їхні колеги у Франції та Німеччині. Тому наразі завдання в агробізнесі номер один — підвищити  ефективність та освоїти нові технології  вирощування продукції.

«Нам не вистачає виробництва продукції з доданою вартістю. Мене дивує, що ми вирощуємо пшеницю, відправляємо її в Італію, там виробляють макарони, а потім ми вже італійські макарони з української пшениці імпортуємо в Україну. Такого не має бути. Це потрібно терміново змінювати», – розповідає Віктор Поліщук.

Цей молодий підприємець – директор компанії, що постачає добрива українським аграріям. І про сільське господарство він говорить натхненно і зі знанням справи.  

Власний бізнес, фірму «Макош», Віктор заснував у 2013 році. До того працював менеджером з продажів добрив, засобів захисту рослин та насіння, тож здобув певного досвіду для старту. Нині його компанія — в десятці найбільших імпортерів ґрунтових спеціальних добрив в Україні. А сам Віктор Поліщук доєднався до спільноти підприємців «Бізнес-100». Це  платформа, яку створили найвпливовіші бізнесмени з різних секторів економіки, аби обмінюватися досвідом, координувати соціальні проекти та просувати бізнес-бренд України в світі.

Європейські добрива, виготовлені за власним рецептом

«Макош» пропонує фермерам розмаїття мінеральних добрив: азотні, фосфорні, калійні та комплексні. Фірма співпрацює із німецькими, французькими та ізраїльськими виробниками. Та основні партнери — польські підприємста через оптимальне для українських фермерів співвідношення ціни та якості. Спеціально на замовлення «Макош» польські компанії виготовляють унікальні багатокомпонентні добрива, які адаптовані до наших погодних умов та особливостей українського ґрунту.

У фірмі Віктора Поліщука також роблять ставку на клієнтоорієнтованість.

«Ми намагаємось задовольняти всі потреби аграріїв: надавати високоефективну продукцію в необхідних обсягах, технічний супровід, можемо навіть відвантажувати товар в борг, розповідає Віктор Поліщук.Також ловимо моменти, аби купити продукцію за найнижчою вартістю, щоб запропонувати українським фермерам кращі ціни».

Новий енергоефективний офіс

«Макош» поступово «обростає» власною матеріальною базою. У компанії є свій складський комплекс, що забезпечує цілісність зберігання добрив. А цього року з крихітного приміщення переїхали в новий окремий п'ятиповерховий офіс у Вінниці. В межах ініціативи EU4Business за підтримки Європейського Союзу, ЄБРР допоміг компанії залучити зовнішнього консультанта з енергоефективності на етапі будівництва. Фахівець провів комплексну діагностику будівельної документації та аудит частково збудованих приміщень. Визначив, як зменшити споживання електроенергії та заощадити на комірному. А також керував будівництвом в частині енергоефективності. ЄБРР за фінансування ЄС компенсував 75% вартості енергоефективного проекту. Без цього, каже Віктор Поліщук, просто неможливо було б прогресувати та розширюватись.

«У нас нове приміщення більше 2500 квадратних метрів. Опалювати його було б економічно не вигідно і не екологічно. Консультант дав поради, як зробити будівлю повністю герметичною. Взимку вона зберігає тепло, а влітку – прохолоду. Також допоміг придбати матеріали для утеплення за вигідною ціною».

Скільки вдалося заощадити на комуналці, в компанії порахують навесні. Але результати бачать вже зараз, бо опалення ввімкнули тільки на початку грудня.

Повний спектр послуг для підтримки фермерів

Прогресивні «Макош» не тільки в сфері енергоощадності. Компанія активна в соціальних мережах, постійно комунікує з аграріями та надає фахові поради. Для консультацій щодо живлення рослин створили навіть спеціальний цілодобовий сервіс «Агроном 24/7» . Також фірма надає послуги з аудиту ґрунту: беруть зразки, складають карту поля із зонами та проводять діагностику.

Навіть для найменших створили дитячий агрожурнал «Макошенятко». Віктор Поліщук переконаний: ще з садочку та школи потрібно вчити дітей любити працю на землі, розповідати, звідки беруться продукти харчування. Треба популяризувати вітчизняне сільське господарство серед самих українців, щоб завтра в цій галузі було кому працювати.

Файли Cookie
Ми використовуємо файли cookie, щоб покращити ваш користувацький досвід і оптимізувати контент на сайті. Дізнайтеся більше
Я відмовляюся
Я погоджуюся