Як розвивати агробізнес з думкою про українців

Україна
Як розвивати агробізнес з думкою про українців

Агрокомпанія «Любарецьке» знаходиться у невеличкому селі Любарці в годині їзди від столиці України, міста Києва. Вона займається вирощуванням зернобобових культур – сої, кукурудзи та пшениці – та є однією з 550 компаній, які отримали фінансування у межах Кредитної лінії EU4Business-ЄБРР. За підтримки ЄС в межах ініціативи EU4Business, яку реалізує ЄБРР, компанія створила безпечне та здорове робоче середовище для своїх 160 працівників і покращила доступ до сучасної техніки та навичок.

Компанія придбала колісний трактор і комбайн завдяки кредиту на суму €516 000, який отримала у гривні через «Креді Агріколь Україна». Комбайн міжнародно визнаного виробника «Джон Дір» відправився прямо у поле, щоб збирати кукурудзу. Але місія СТОВ «Любарецьке» – не лише сільгоспвиробництво. Найбільше значення мають люди.

Тісний зв'язок з місцевою громадою

«Україну в основному асоціюють з родючою землею та потужним сільським господарством, при цьому часто не приділяють належну увагу її людському капіталу», – говорить генеральний директор «Любарецького» Олександр Сафонов.

За словами Олександра, з самого початку діяльності у 2003 році компанія приділяє велику увагу найму та розвитку спеціалістів з місцевої громади: «У нас повний виробничий цикл, тобто ми самі саджаємо, вирощуємо та збираємо врожай, – говорить він. – Для того, щоб цей підхід працював, ми постійно інвестуємо в нову спеціалізовану техніку, а також інноваційні технології сушки та зберігання злаків. Але усього цього було б недостатньо, якби не наші люди».

Олександр вважає, що українці є однією з талановитіших націй світу. Його стратегія – створювати можливості працевлаштування для місцевих жителів і розвивати їхні навички. «Ми наймаємо людей з різним досвідом – від персоналу складу та лабораторії до операторів сільськогосподарської техніки, агрономів, фінансистів, спеціалістів з розвитку бізнесу і торгівлі. Усі наші працівники або з Любарців, або з сусідніх сіл. Саме вони є основним фактором нашого успіху», стверджує Олександр.

Якщо говорити про молодші покоління та підготовку майбутніх сільськогосподарських спеціалістів, основним викликом для місцевої системи освіти Олександр вважає доступ до сучасних технологій. Щоб вирішити цю проблему, компанія співпрацює з місцевими освітніми закладами: «Комп’ютери, інтерактивні мультимедійні дошки, парти або просто шкільний ремонт – ми завжди робимо все можливе, щоб у селі була комфортна та ефективна система освіти».

Доступ до фінансування та нових ринків завдяки партнерству

«Пандемія Covid-19 створила нові перешкоди для бізнесу, але завдяки міжнародним партнерам України та місцевому співробітництву малі та середні підприємства (МСП) все ще мають доступ до необхідного фінансування та нових ринків. Наше партнерство з “Креді Агріколь” триває вже більше десяти років. У межах цієї програми фінансування банк допомагає нам купувати та брати у лізинг сільськогосподарську техніку в цей рекордно врожайний для України рік», – зазначає Олександр.

Цього року «Любарецьке» також налагодило партнерство з компанією «Нібулон» – одним з провідних трейдерів зернових та олійних культур в Україні. «Нібулон» допомагає експортувати продукцію «Любарецького» в країни Східної Азії.

МСП – драйвер української економіки

МСП – один з ключових драйверів економічного розвитку. Вони створюють можливості для працевлаштування та відкривають нові ринки для місцевого бізнесу.

ЄС та ЄБРР допомагають  МСП в Україні та інших країнах Східного партнерства розкривати власний потенціал, надаючи фінансування через банки-партнери. Кредитні кошти ЄБРР у поєднанні із стимулюючими грантами ЄС в межах ініціативи EU4Business допомагають компаніям збільшувати обсяги експорту. Це сприяє стійкому економічному розвитку та здоров’ю економіки в цілому.

Файли Cookie
Ми використовуємо файли cookie, щоб покращити ваш користувацький досвід і оптимізувати контент на сайті. Дізнайтеся більше
Я відмовляюся
Я погоджуюся