You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience.
Вгору

Наполеглива праця дозволила двом українським бізнесменам створити сучасне поліграфічне виробництво. Нове обладнання забезпечить їм вихід на абсолютно новий рівень

 «Я дивуюся тим, хто тікає з України. Вони кажуть, що немає можливостей, але ж у світі не існує кращого місця, аби себе реалізувати!». Цими оптимістичними словами підприємець Ярослав Бойчук розповідає про те, як йому працюється в рідній країні. Він дуже добре знає, про що говорить: вже 16 років він успішно розбудовує власну поліграфічну компанію «Диз-Арт», яка випускає коробки, календарі, декоративні магніти, настільні ігри та іншу подібну продукцію.

На старті Бойчук вклав у компанію 300 доларів США. Сьогодні ж «Диз-Арт» має річний обіг 1,3 млн. євро, а кількість штатних працівників сягає 80 осіб.

Незважаючи на те, що компанія за українськими мірками невелика, вона відома не тільки на місцевому рівні, а й серед компаній більшого масштабу. Серед клієнтів львівських поліграфістів національна мережа заправок ОККО, найбільший ресторанний холдинг країни «!Fest» та німецький концерн Klingspor, який має у Львівській області виробниче підприємство. Секрет «Диз-Арт» полягає у наданні послуг, яких немає у конкурентів.

Зараз львівська компанія стоїть на порозі нового прориву. Підприємці знову готові запропонувати послугу, яку не в змозі надати конкуренти. Отримавши бізнес-кредит, що був виданий Німецько-Українським фондом (НУФ) через Кредобанк в рамках  ініціативи EU4Business, «Диз-Арт» купила й встановила сучасну лінію, подібних до якої немає у західному регіоні країни. Це дозволить компанії значно розширити коло замовників та збільшити прибутки.

Конкурентні переваги

«Диз-Арт» – це похідне від двох слів: «дизайн» та «артисти». Справа в тому, що перший бізнес Ярослава Бойчука був певною мірою пов'язаний з мистецтвом: він друкував афіші місцевим співакам і виконавцям. Працював як посередник – приймав замовлення та розміщував тираж плакатів у друкарні.

Першим серйозним клієнтом стала фабрика з виробництва косметики. Підприємство випускало духи та помаду, тож мало потребу у великій кількості упаковки для своєї продукції. Контракт становив чималі для починаючого підприємця 4 тис. доларів на місяць.

Щоб не залежати від підрядників, Бойчук вирішив відкрити власне виробництво коробок. Накопичений капітал у 300 доларів він витратив на придбання спеціальної машини для порізки картону. Великого досвіду у молодого директора не було, тому премудрості виробництва він осягав на практиці, часто працюючи нарівні з рядовими співробітниками.

Маленька компанія стала розширюватись у 2007 році, коли до неї приєднався Олексій Мікітко. «Диз-Арт» взяв у борг близько 10 тис. доларів на купівлю у болгарської компанії Intertrade JCS ще однієї сучасної машини для порізки картону. Згодом цей партнер з ЄС став постійним, розповідає Бойчук.

Нове обладнання відразу ж почало приносити користь. Воно дозволяло за низькою собівартістю виробляти сучасні туристичні магніти. А у той період Львів почав перетворюватись на один з туристичних центрів України. Туристів, в тому числі з ЄС, ставало все більше. Вони охоче купували магніти, а сучасна болгарська лінія компанії «Диз-Арт» дозволяла випускати цю продукцію без великих витрат.

Ще одним напрямком бізнесу стало виробництво настільних ігор та пазлів. Фірма не відмовлялась навіть від маленьких замовлень з боку невеликих компаній. З часом кількість таких замовлень збільшилась, створивши навантаження на потужності «Диз-Арт».

Нові обрії

Сьогодні в одному з чотирьох світлих цехів «Диз-Арт» кипить не тільки робота, а й навчання. Кілька молодих співробітників освоюють ще одну нову лінію, яка дозволить випускати коробочки преміум-рівня, але з невисокою собівартістю. Обладнання встановили буквально днями, розповідає Мікітко, з гордістю демонструючи гарну світлу коробочку. «Правда виглядає ексклюзивно?» – запитує він.

Нову лінію «Диз-Арт» придбала завдяки кредиту від Кредобанку, який видав його в рамках спільної програми НУФ та ініціативи EU4Business. Розмір позики склав майже 1 мільйон гривень. «Ми подумали: візьмемо ось цю машину, яка робить такі коробочки, що їх ми раніше клеїли вручну», – розповідає Мікітко. Він каже, що завдяки автоматизації підвищується продуктивність роботи, а, отже, знижується собівартість продукції. «Ми можемо залишитися в тому ж ціновому діапазоні, але робити краще», – пояснює він.

Такі програми, як EU4Business, для українського малого та середнього бізнесу є на сьогодні однією з небагатьох реальних можливостей отримати позику під процентну ставку на рівні 15% річних, що значно нижче в середньому по банківському ринку. Завдяки їй можна профінансувати придбання або оновлення обладнання, вихід на зовнішні ринки, а також взяти мікрокредит на розвиток малого бізнесу.

Ще один напрямок EU4Business – розвиток бізнес-навичок підприємців. В її рамках українським компаніям надають менторів з Європи, які допомагають розробляти нові продукти або покращувати вже існуючі. Один із прикладів такого навчання – компанія «Yarych», для якої фахівці з Європи допомогли розробити маркетингову стратегію. Як наслідок, компанія наразі є національним лідером з виробництва сухого печива «Марія».

А що стосується «Диз-Арт», то завдяки нинішньому кредиту від EU4Business компанія готуватиметься вийти на нові обрії розвитку. Бізнесмени впевнені, що устаткування, придбане за допомогою ЄС, дозволить «Диз-Арт» працювати на випередження своїх конкурентів, відкриваючи великі перспективи. «Є дуже багато замовників, які хочуть, але не можуть дозволити собі цю коробку, – каже Мікітко, – проте вони її куплять, коли впаде ціна». А, значить, заробітки невеликої компанії стануть ще більшими.

****************************

«Диз-Арт» отримав інвестиційний кредит в Кредобанк, наданий в рамках співробітництва Німецько-Українського фонду та банку  KfW по фінансуванню малого та середнього бізнесу, при підтримці Европейського Союзу в рамках ініціативи EU4Business. Робота Фонду спрямована на кредитування малих та середніх підприємств в Україні, що не можуть собі дозволити займи по високій ціні. 

 

Автор: Катерина Шаповал

Статтю підготовлено для ініціативи EU4Business.

Нещодавні історії
am az by ge md ua
22.05.2023
Від початку існування клініка AnVita вбачала своєю головною метою високопрофесійну допомогу людям у невеликих містах. Медичний центр успішно працював у місті Добропілля Донецької області до лютого 2022 року, але російська агресія поставила під загрозу не тільки роботу клініки, а й життя людей. Бізнес пройшов непростий шлях, але все ж зміг втриматися на плаву та продовжити свою діяльність. А допоміг йому в цьому мікрогрант від програми EU4Business.
ua
09.03.2023
Дев’ять років підприємство «НПЦ ДЕЗПРОФМЕД» допомагало великим і малим установам України бути безпечними. Компанія надавала послуги з дезінфекції, дератизації та дезінсекції у багатьох регіонах країни. Але на початку великої війни склад із виробничим обладнанням і матеріалами був повністю знищений. Бізнесу довелося починати все майже з нуля, і допоміг йому в цьому мікрогрант від програми EU4Business
ua
02.03.2023
Хрусткі сирні кульки snEco припали до смаку тисячам українців. Їхньою фішкою була унікальна властивість, що дозволяла зберігати сирні снеки навіть без холодильника. Бізнес мав великі плани на майбутнє, але війна додала своїх коректив. Підприємство довелось перевозити в іншу частину країни, а всі зароблені гроші керівники віддали ЗСУ. Відновити виробництво вдалося завдяки мікрогранту від програми EU4Business.

Файли Cookie
Ми використовуємо файли cookie, щоб покращити ваш користувацький досвід і оптимізувати контент на сайті. Дізнайтеся більше
Я відмовляюся
Я погоджуюся