Василь Феценець: Ми постійно вчимося, не боїмося складних викликів та відповідальності

Україна
Василь Феценець: Ми постійно вчимося, не боїмося складних викликів та відповідальності
Василь Феценець (співвласник компанії FROP): Ми постійно вчимося, не боїмося складних викликів та відповідальності. Як навчання у «Школі управління меблевого бізнесу» допомогло компанії FROP стати командою і покращити свої показники.
Василю, розкажіть, будь ласка, як виникла ідея займатися меблевим бізнесом?
Одного разу до мене надійшла пропозиція від теперішнього вже мого бізнес-партнера інвестувати кошти у меблевий бізнес. Я нічого не знав у цій сфері, оскільки за освітою інженер-геолог і все життя пропрацював за кордоном на нафтових свердловинах – у Дубаї, Норвегії, Саудівській Аравії, Катарі. Але завжди мріяв займатися власним бізнесом і принципово – в Україні, щоб розвивати свою батьківщину. Пропозиція мого майбутнього партнера була якраз дуже доречною. Ми об’єднали наші зусилля і заснували компанію, що займається виготовленням меблів, FROP.
 
Ваша компанія на ринку меблевої продукції досить молода – вам чотири роки. За цей час меблі вашого виробництва вже опинилися в найпопулярніших ресторанах, готелях, бізнес-центрах у всій Івано-Франківській області. Як вам вдалося за такий короткий для бізнесу термін стати затребуваними й успішними?
Із самого початку ми фокусувалися на тому, щоб створити компанію, з якою клієнти захочуть мати справу. І тут важливе все – від брендингу і до, звісно ж, якості товару. Ми поставилися з великою відповідальністю й обережністю до виконання перших замовлень. А клієнти зазвичай залюбки рекомендують своєму оточенню тих, хто їм сподобався. Наші перші клієнти були задоволені, нас почали рекомендувати друзям, партнерам. Таким чином ми майже відразу уклали договори на довгострокові проекти. Я думаю, що наш успіх – у нашій відповідальності. А ще ми не боїмося складних викликів і постійно вчимося.
 
В області величезна конкуренція: десятки великих і сотні приватних дрібних виробників. Які конкурентні переваги меблів FROP?
Найголовніше – це технологічно правильно підготовлена сировина. До моменту відвантаження готової продукції клієнту над сировиною відбуваються десятки різних операцій: відстій деревини, сушка, фарбування… Чимало меблевиків пропускають деякі операції із сировиною. Це здешевлює продукцію, але погано впливає на її якість. Ми собі такого не дозволяємо. Бо прагнемо, щоби при експлуатації не виникали мікротріщини, не псувався зовнішній вигляд і щоб наші меблі прослужили людям багато років. У виробництві ми використовуємо вітчизняну довговічну деревину – карпатські дуби. При цьому ніколи не обманюємо очікування клієнтів і завжди вкладаємося в терміни виконання.
 
А хто є вашими клієнтами?
Ми виготовляємо дизайнерські меблі на замовлення. Це означає, що наші проекти відрізняються, оскільки розробляються для конкретних просторів і мають відповідати потребам користувачів. Проектуємо самі. Підбір матеріалів, контроль якості, робота з клієнтами – це все важливі етапи, які впливають на кінцевий результат. Працюємо для приватних і для комерційних об’єктів. Наприклад, наші меблі є в ресторанах «Йозеф Штрудель», «Фабрика», «Делікація», «Вино і м’ясо», «Фетербуш». У готелях «Стара правда», «Фомич» теж наші меблі. Бізнес-центр «Інтелект Хаб» укомплектований меблями нашої торгової марки. А з «Промприладом», приміром, укладено договір про співпрацю до 2020 року. Поза межами нашого регіону ми працюємо з ресторанами в Одесі. Зараз ведемо перемовини з «Епіцентром» про подальшу співпрацю.
 
За час своєї роботи вам вдалося вийти на міжнародний ринок. З ким ви співпрацюєте і куди експортуєте меблі?
Нещодавно вісім українських меблевих компаній уклали договори про обмеблювання трьох тисяч квартир в Ізраїлі. Наша компанія теж бере участь у перемовинах з байєрами з Ізраїлю. Готуємося постачати туди меблі серійного виробництва: журнальні столики, стелажі для телевізорів та книжкові полички.
 
Чи плануєте виходити на ринки ЄС, і якщо так, то що ви для цього робите?
Ми готуємося і працюємо над тим, щоб цього року почати експортувати на ринки ЄС. Загалом бренд “made in Ukraine” нічим не поступається іноземним брендам, і ми досить конкурентноспроможні в цьому сегменті. ЄС має певну кількість вимог до товару, який експортується. Наприклад, йдеться про правильну упаковку, а також про сертифікат якості FSI, який має підтверджувати, що наші вироби виготовлені з ліцензійної деревини. Зараз ми працюємо саме над отриманням такого сертифіката, оскільки це дозволить нам спокійно і впевнено рухатися на ринки ЄС.
 
Нещодавно ви пройшли курс навчання у «Школі управління меблевим бізнесом». Захід відбувся у межах ініціативи EU4Business за підтримки Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР) в Україні. Наскільки таке навчання було для вас корисним і як ви плануєте втілювати отримані знання на своєму виробництві?
Саме постійне навчання та вдосконалення і є одним із основних принципів нашої роботи. Я часто відвідував різні тренінги і семінари. Досить часто мав розчарування, тому що витрачені кошти не відповідали отриманим знанням. Тому навчання у «Школі управління меблевим бізнесом» і стало великим відкриттям. Це справді важливий проект, який дійсно дав необхідні знання. Навчання тривало чотири місяці і було поділено на чотири модулі: маркетинг, менеджмент, продажі, фінанси. Усе мало практичний сенс, було корисним і логічним. Сам формат отримання знань – невимушена та доброзичлива атмосфера, всі учасники були залучені в обговорення, всі ділилися власним досвідом. Зібралася досить сильна команда – гарні спікери з міжнародним досвідом. Сталось навіть те, чого я не очікував: ми всі з конкурентів перетворилися на партнерів. Коли я повернувся на роботу, то був заряджений енергією і хотів змінити практично все. Звісно, все змінювати не потрібно було, але переглянути підходи, зрозуміти свої помилки і налаштуватися на інший рівень мало сенс. Найперше, що я зробив, – змінив свій підхід до спілкування з персоналом, зробивши ставку на командну працю та обговорення наших успіхів, помилок, методів. Потім ми разом переглянули ефективність використання ресурсів, уважніше підійшли до наших, часто необдуманих, витрат. Сучасне, екологічне, ефективне виробництво нашої компанії – це все завдяки отриманим знанням.
 
Скільки коштувало таке навчання для вас чи вашої компанії?
Більшу частину витрат покривав ЄБРР. Ми оплачували символічну суму – 200 євро.
 
А як ви дізналися про програму та чи виправдала вона ваші очікування?
Відвідати навчальний курс мені порекомендував голова Асоціації меблевиків України Володимир Патіс. Програма більш ніж виправдала мої очікування. Було дуже професійно та ефективно. Після «Школи управління меблевим бізнесом» я перестав відвідувати будь-які інші навчальні програми.
 
Ви сказали, що після навчання змінили підходи до персоналу та управління компанією. А як такі зміни позначилися на фінансових показниках компанії FROP?
У нас відбулася повна перебудова компанії, було запроваджене ощадливе виробництво, ми почали правильно використовувати ресурси. Найважливіше – наша ефективність зросла удвічі. Раніше працівники виконували свою роботу механічно – з ранку до ночі. Для прикладу: шліфують дерево і навіть не знають, для чого. Зараз команда залучена у ВСІ процеси й обговорення: ми аналізуємо виконанання, успіхи, невдачі, недоліки, разом розробляємо стратегію і ставимо цілі. Ми почали ламати мислення – от це було найважчим. Але розвиваємося ми швидше, і наші працівники заробляють більше. І такий стан справ нас усіх влаштовує.
 
Автор: Мар’яна Цимбалюк
Джерело: MEGA
Файли Cookie
Ми використовуємо файли cookie, щоб покращити ваш користувацький досвід і оптимізувати контент на сайті. Дізнайтеся більше
Я відмовляюся
Я погоджуюся