You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience.
Вгору

Історія Лідії Хилої, підприємиці з Мелітополя, розпочалась до болю банально – її скоротили після 19 років роботи в місцевому бюро технічної інвентаризації. Втім, звільнення вона розцінила як знак, що пора відкривати власну справу, про яку давно мріяла. Так, завдяки постійному навчанню і неймовірному ентузіазму, вже за рік Лідія виграла конкурс грантів на запуск власного бізнесу від ПРООН в межах ініціативи ЄС EU4Business і відкрила швейну майстерню Shveikamlt.

“Мені хотілося почати себе поважати”

Курси з бухгалтерського обліку, ділової української мови та основам крою і шиття – це перелік занять, які пані Лідія відвідувала одночасно після звільнення. Паралельно вона постійно ходила в центр зайнятості – питала про нові вакансії й просто знайомилася з людьми.

“Я сказала там дівчатам: мені хочеться побувати усюди і спробувати все, тож ви якщо будуть якісь події – запрошуйте. І сходила так на один семінар – про пошук себе, як жінці відкрити власну справу. Там усі мене добре знали, і коли побачили, що я отримала диплом на курсах крою та шиття, розповіли мені про конкурс грантів ПРООН за підтримки ЄС”. Це був перший Лідин конкурс – каже, вважала його авантюрою, бо узагалі не планувала виграти. Жінці хотілося оцінити свої сили, зрозуміти, чи вдасться грамотно написати бізнес-план. “Мені хотілося почати себе поважати”, – каже вона.

Заручившись підтримкою подруги, Лідія подумала, з яким проєктом може подаватися на грант, і зупинилася на пошитті постільної білизни. Проконсультувалася зі знайомими власниками баз відпочинку, щоб зрозуміти, чи є на неї запит. Зробила прорахунки, за три дні написала бізнес-план і відправила на розгляд. Сміється, мовляв, не вірила, що хтось в наш час “роздає гроші просто так”. Однак її проєкт відібрали для участі, а згодом він переміг у конкурсі. Так пані Лідія отримала 142 тисячі гривень на купівлю швейного обладнання.

“Світ сучасний, є телефон – треба дзвонити”

Майстерню Лідія запустила 2 березня 2020 року, а за кілька днів у країну прийшов коронавірусний карантин.

“Ми зорієнтувалися, що масок в аптеках немає, вирішили спробувати їх шити. Набили руку, запустили рекламу і отримали чергу на замовлення. Тоді в нас працювало три швеї, такий був ажіотаж”, – розповідає Лідія. Але потім маски почали шити усі, курортний сезон теж був під питанням через карантин, тож бази відпочинку не поспішали замовляти білизну. І Лідія, у якої якраз мала народитися друга дитина, вирішила шити дитячі речі.

Розповідаючи свою історію під час zoom-інтерв’ю, підприємиця на ходу годує малюка. Каже, що двоє дітей для неї не перешкода бізнесу – радше стимул і натхнення шукати нові способи заробітку. Так, приміром, сталося з участю Shveikamlt у державній програмі “Пакунок малюка”.

“Я оформляла картку, за якою можна отримувати товари по програмі, вийшла з відділення банку і подумала: “Стоп, а ми ж шиємо для дітей, значить, теж можемо якось підключитися”. Повернулася в банк, там мені кажуть – та ми не знаємо нічого, тільки стартувала програма, дізнавайтеся в соцслужбі. Пішла туди, вони порадили написати в міністерство. Зараз світ сучасний, є телефон – треба дзвонити, є електронна пошта – написала”, – сміється Лідія.

У Міністерстві соціальної політики їй розповіли, які потрібні документи, далі кілька кіл мороки з тим, як підключити на сайті сервіс оплати, і от майстерня Лідії стала першою в місті, де молоді батьки могли купувати дитячі речі за програмою. Розповідає, що спочатку замовлень було дуже багато, згодом попит спав, але люди, які раніше приходили з державною карткою, стали постійними клієнтами. 

“Хочеш чогось досягти, треба робити те, чого раніше ніколи не робив”

У квітні ролик Лідії про її бізнес посів третє місце у конкурсі Великі історії малого бізнесу”. Серія роликів розповідає про підприємців із Донеччини, Луганщини та Запорізької області, які з нуля створили власну справу. Цю соціальну кампанію ПРООН та ЄС проводять вже 5 років поспіль спільно з Molodiya Festival. Її мета – показати людей, які попри труднощі створили бізнес та розвивають регіон. Переможці, яких обирали глядацьким голосуванням, отримають фінансову допомогу на просування свого бізнесу.

“Для мене перемога в цих конкурсах – це насамперед хороший поштовх, він важливіший за гроші. Перший грант дав мені новий життєвий виток, можливість отримати нові знання. Перемога у конкурсі з відео додала впевненості, що все роблю правильно. Я колись почула фразу: якщо хочеш чогось досягти, треба робити те, чого раніше ніколи не робив. От я нею і керуюся все життя”, – каже Лідія.

Нещодавні історії
11.05.2021
Лабне, халумі, качотта з м’ятою, качіокавало, махан – лише дещиця екзотичних назв продукції, що її виробляють на фермі «Козацьке подвір’я». Коли знайомишся із Сергієм Свириденком, її власником, бачиш його оселедець та вишиту сорочку, дивуєшся ще більше.
20.04.2021
Ще чотири роки тому площа замінованих територій в Україні складала близько 700 тисяч гектарів. За даними ООН, зона бойових дій на Донбасі є одним із найзабрудненіших вибуховими боєприпасами регіонів у світі.
15.04.2021
Енергоефективні виклики криються на різних рівнях — від споживання енергії в офісі чи торговому центрі до технологічного оснащення компаній, що видобувають і транспортують природний газ.

Файли Cookie
Ми використовуємо файли cookie, щоб покращити ваш користувацький досвід і оптимізувати контент на сайті. Дізнайтеся більше
Я відмовляюся
Я погоджуюся