Три дні на бізнес-план: як підприємиця з Мелітополя виграла грант ПРООН на власну справу

Україна
Три дні на бізнес-план: як підприємиця з Мелітополя виграла грант ПРООН на власну справу

Історія Лідії Хилої, підприємиці з Мелітополя, розпочалась до болю банально – її скоротили після 19 років роботи в місцевому бюро технічної інвентаризації. Втім, звільнення вона розцінила як знак, що пора відкривати власну справу, про яку давно мріяла. Так, завдяки постійному навчанню і неймовірному ентузіазму, вже за рік Лідія виграла конкурс грантів на запуск власного бізнесу від ПРООН в межах ініціативи ЄС EU4Business і відкрила швейну майстерню Shveikamlt.

“Мені хотілося почати себе поважати”

Курси з бухгалтерського обліку, ділової української мови та основам крою і шиття – це перелік занять, які пані Лідія відвідувала одночасно після звільнення. Паралельно вона постійно ходила в центр зайнятості – питала про нові вакансії й просто знайомилася з людьми.

“Я сказала там дівчатам: мені хочеться побувати усюди і спробувати все, тож ви якщо будуть якісь події – запрошуйте. І сходила так на один семінар – про пошук себе, як жінці відкрити власну справу. Там усі мене добре знали, і коли побачили, що я отримала диплом на курсах крою та шиття, розповіли мені про конкурс грантів ПРООН за підтримки ЄС”. Це був перший Лідин конкурс – каже, вважала його авантюрою, бо узагалі не планувала виграти. Жінці хотілося оцінити свої сили, зрозуміти, чи вдасться грамотно написати бізнес-план. “Мені хотілося почати себе поважати”, – каже вона.

Заручившись підтримкою подруги, Лідія подумала, з яким проєктом може подаватися на грант, і зупинилася на пошитті постільної білизни. Проконсультувалася зі знайомими власниками баз відпочинку, щоб зрозуміти, чи є на неї запит. Зробила прорахунки, за три дні написала бізнес-план і відправила на розгляд. Сміється, мовляв, не вірила, що хтось в наш час “роздає гроші просто так”. Однак її проєкт відібрали для участі, а згодом він переміг у конкурсі. Так пані Лідія отримала 142 тисячі гривень на купівлю швейного обладнання.

“Світ сучасний, є телефон – треба дзвонити”

Майстерню Лідія запустила 2 березня 2020 року, а за кілька днів у країну прийшов коронавірусний карантин.

“Ми зорієнтувалися, що масок в аптеках немає, вирішили спробувати їх шити. Набили руку, запустили рекламу і отримали чергу на замовлення. Тоді в нас працювало три швеї, такий був ажіотаж”, – розповідає Лідія. Але потім маски почали шити усі, курортний сезон теж був під питанням через карантин, тож бази відпочинку не поспішали замовляти білизну. І Лідія, у якої якраз мала народитися друга дитина, вирішила шити дитячі речі.

Розповідаючи свою історію під час zoom-інтерв’ю, підприємиця на ходу годує малюка. Каже, що двоє дітей для неї не перешкода бізнесу – радше стимул і натхнення шукати нові способи заробітку. Так, приміром, сталося з участю Shveikamlt у державній програмі “Пакунок малюка”.

“Я оформляла картку, за якою можна отримувати товари по програмі, вийшла з відділення банку і подумала: “Стоп, а ми ж шиємо для дітей, значить, теж можемо якось підключитися”. Повернулася в банк, там мені кажуть – та ми не знаємо нічого, тільки стартувала програма, дізнавайтеся в соцслужбі. Пішла туди, вони порадили написати в міністерство. Зараз світ сучасний, є телефон – треба дзвонити, є електронна пошта – написала”, – сміється Лідія.

У Міністерстві соціальної політики їй розповіли, які потрібні документи, далі кілька кіл мороки з тим, як підключити на сайті сервіс оплати, і от майстерня Лідії стала першою в місті, де молоді батьки могли купувати дитячі речі за програмою. Розповідає, що спочатку замовлень було дуже багато, згодом попит спав, але люди, які раніше приходили з державною карткою, стали постійними клієнтами. 

“Хочеш чогось досягти, треба робити те, чого раніше ніколи не робив”

У квітні ролик Лідії про її бізнес посів третє місце у конкурсі Великі історії малого бізнесу”. Серія роликів розповідає про підприємців із Донеччини, Луганщини та Запорізької області, які з нуля створили власну справу. Цю соціальну кампанію ПРООН та ЄС проводять вже 5 років поспіль спільно з Molodiya Festival. Її мета – показати людей, які попри труднощі створили бізнес та розвивають регіон. Переможці, яких обирали глядацьким голосуванням, отримають фінансову допомогу на просування свого бізнесу.

“Для мене перемога в цих конкурсах – це насамперед хороший поштовх, він важливіший за гроші. Перший грант дав мені новий життєвий виток, можливість отримати нові знання. Перемога у конкурсі з відео додала впевненості, що все роблю правильно. Я колись почула фразу: якщо хочеш чогось досягти, треба робити те, чого раніше ніколи не робив. От я нею і керуюся все життя”, – каже Лідія.

Файли Cookie
Ми використовуємо файли cookie, щоб покращити ваш користувацький досвід і оптимізувати контент на сайті. Дізнайтеся більше
Я відмовляюся
Я погоджуюся