Вудка, а не риба

Україна
Вудка, а не риба

Корисний засіб ведення продажів та кращого розуміння потреб клієнтів. Таким було враження підприємиці з України, яка взяла участь у програмі «Жінки в бізнесі».

Дуже часто можна знайти цікаві факти про компанію просто за допомогою Google-пошуку. У випадку Zabugor.com, турагенції з України, таким фактом можна вважати те, що компанією керує жінка. Адже це насправді цікаво. Вже майже 15 років компанією Zabugor.com керує Юлія Алєксєєва, її засновник та співвласник.

Коли ми запитали Юлію, чи стать якось впливає на бізнес, жінка просто знизала плечима. «У сфері туризму працює багато жінок. Це для нас цілком нормально», – з посмішкою відповіла Юлія.

Компанія пані Алєксєєвої працює у сфері преміум-туризму з 2004 року. Саме ця компанія першою почала організовувати для українців прямі чартерні тури на екзотичні Мальдивські острови та продавати кругосвітні подорожі на приватному літаку.

Незадовго до економічної кризи 2014-2016 році в Україні компанія Zabugor.com запустила новий веб-сайт, що вдалося зробити завдяки участі Юлії у програмі ЄБРР «Жінки в бізнесі». Проект фінансувався Європейським Союзом через ініціативу EU4Business, яка діє у всіх країнах Східного партнерства ЄС, надаючи підтримку бізнесу, шляхом фінансової підтримки їхніх компаній.

Грант ЄС покрив половину вартості нового веб-сайта компанії, і це допомогло Zabugor.com не просто вижити у складній ситуації, але й забезпечити щорічне зростання майже у 30 відсотків. Процес запуску нового сайта став повномасштабним консультаційним проектом, який допоміг Юлії більше дізнатися про потреби та особливості її клієнтів. Компанія використовує ці знання й сьогодні. «Нам дали вудку, а не просто рибу», – розповідає Юлія про свій досвід.

На початку інтерв'ю для написання цієї статті я вибачаюся перед Юлією Алєксєєвою за те, що мені доводиться ставити запитання, на які, вона, вірогідно, вже відповідала купу разів. У відповідь я отримую щиру посмішку. «Я шість років працювала екскурсоводом у Криму, – заспокоює мене жінка, – і кожного літа, три місяці поспіль, я щодня розповідала одну й ту саму історію 6 разів на день, тобто десь 540 разів за сезон». Саме тому, за словами Юлії, їй до вподоби знаходити нові нюанси та відтінки при подачі добре знайомої інформації. Вона також додає, що повторення дозволяє краще усвідомлювати те, з чим ти працюєш.

З Києва до Мальдивів

Юлія Алєксєєва потрапила до туризму випадково: вона вступила до університету на спеціальність, де був низький конкурс, а саме «Керування готельним і туристичним бізнесом». Починаючи з першого курсу, вона проводила літні канікули, працюючи гідом у Криму. Наступним етапом у її кар'єрі була робота в компанії, що організовувала поїздки для відпочинку та роботи за кордон для студентів.

Юлія стала директором компанії Zabugor.com у 2004 році, коли їй було 24 роки. Три роки потому вона разом з двома партнерами викупила агенцію у її тодішнього власника.

З тих часів їй найбільше запам'ятався проект з організації перших чартерних рейсів на Мальдиви. Українцям було особливо складно потрапити до цього місця відпочинку у високий сезон.

І хоча цей проект був дуже цікавим, він ніс у собі певні ризики. Дуже мало українців мали хоч якесь уявлення про Мальдивські острови, а компанії потрібно було продати 500 місць. «Я дізналася, де знаходяться Мальдиви, лише коли підписала контракт, – сміється Юлія. – Я підійшла до мапи та сказала собі: "Ага, так ось куди ми їдемо!"»

За словами пані Алєксєєвої, упродовж трьох місяців вона, здається, ані на мить не розлучалася з калькулятором і майже не спала. Напрямок почав приносити прибуток буквально з другої чартерної програми, організованої компанією Zabugor.com приблизно через 3 місяці після першої.

Ніколи не озирайся

Ми з Юлією ведемо бесіду в яскравому офісі в центрі Києва. На стінах тут висять великі картини, а на столах розставлені орхідеї. Коли фотограф просить колег Юлії сфотографуватися, вони роблять це неохоче. У них багато роботи. Наближаються новорічні канікули, тож їм потрібно готувати документи для клієнтів.

Так було не завжди. Нещодавно туристичний бізнес в Україні стикнувся зі значними труднощами через те, що вартість подорожей зросла внаслідок знецінення національної валюти. Саме в цей момент компанія Zabugor.com запустила свій новий «люксовий» веб-сайт. Половина витрат на його розробку покривалась ЄС в рамках програми ЄБРР «Жінки в бізнесі».

«Ми дали усьому ринку знати, що ми є, що ми розвиваємося й рухаємося вперед», – каже Юлія, маючи на увазі один із результатів запуску веб-сайта. Іншим, ще важливішим результатом, стало масштабне дослідження поведінки споживачів, яке компанія провела з метою розробки максимально ефективного сайта для бізнесу. «Ми більше дізналися про наших клієнтів, зокрема виявили, чому попередній сайт не працював, – каже Юлія, – і це знання досі допомагає нам».

Останнім часом Юлія займалася іншим проектом, який, як вона вважає, може зацікавити ЄБРР – створенням 300 туристичних осередків в різних частинах України, деякі з яких уже працюють. Один із них – це колишня козацька столиця у Чигирині (Черкаська область), інший – містечко Хуст у Закарпатті зі зруйнованою середньовічною фортецею. В Україні також чимало інших цікавих міст і селищ.

Підвищення ефективності

У бізнесі Юлії Алєксєєвої настає новий етап, адже в туристичній галузі України відбуваються суттєві зміни.

Перш за все, виникла нова категорія клієнтів – це, наприклад, працівники сільськогосподарських та ІТ-компаній, які належать до секторів економіки країни, що розвиваються найшвидше.

По-друге, вимоги таких клієнтів до подорожей відрізняються від вимог старих категорій туристів. «Вони частіше беруть відпустки, але їхні відпустки коротші, – зауважує Юлія, – і вони надають перевагу активному відпочинку перед пляжним». Сучасні українці хвилюються, що можуть упустити щось важливе у житті, пояснює Юлія. «Усі крутяться, як білка в колесі, усі постійно вивчають щось інше і бажають бути максимально ефективними».

Щоб не відстати від цієї тенденції, агенція Юлії розробила новий сервіс для оптимізації витрат у подорожах. Пані Алєксєєва пропонує клієнтам можливість складати власний календар поїздок на наступні 18 або навіть 24 місяці. Агенція може використовувати цей календар для попередньої закупівлі квитків або оплати проживання за якомога найнижчими цінами. Як наслідок, туристи отримують те саме обслуговування, але дешевше.

В епоху потужної конкуренції головна ціль сучасних підприємств – якнайкраще відповідати очікуванням клієнта, роблячи це ефективніше за всіх інших. Такі програми, як «Жінки у бізнесі», допомагають малим підприємствам краще вирішувати задачі, що постають перед ними.

 

Автор: Катерина Шаповал

Статтю підготовлено для ініціативи EU4Business.

Файли Cookie
Ми використовуємо файли cookie, щоб покращити ваш користувацький досвід і оптимізувати контент на сайті. Дізнайтеся більше
Я відмовляюся
Я погоджуюся