You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience.
Вгору

За два роки – дві масштабні кризи.

За останні кілька років український бізнес зазнав серйозних потрясінь: спочатку –  пандемія COVID-19, яка змусила підприємців швидко переходити в онлайн формати, потім –  повномасштабне вторгнення Росії в Україну. Багатьом підприємствам довелося знову закритися, гадки не маючи, коли знову зможуть відкритися – та й чи зможуть взагалі.

Але бізнеси все ж поступово повертаються до роботи – навіть в умовах війни.

Підприємців підтримує Європейський Союз та уряд Німеччини через німецьку федеральну компанію GIZ Україна, яка ще до війни запустила мережу бізнес-клінік COVID-19 у межах проєкту «EU4Business: конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП».

Мета проєкту, який спільно фінансується ЄС та Німеччиною – створити кращі умови для малих і середніх українських підприємств, підтримувати інновації та стимулювати експорт.

Children's Time та Inclusive IT – серед компаній, яких підтримала бізнес-клініка COVID-19 у Львові. Обидві компанії прагнуть розширюватися та залучати нових клієнтів. Але це не єдине, що їх об'єднує. Їхні власники керуються спільною важливою метою – допомагати тим, кому це потрібно.

Логопед зі Львова розширює бізнес за підтримки ЄС

Іван Пасічник, вчитель та логопед, завжди прагнув допомагати іншим. П'ять років тому він заснував у Львові логопедичну студію дитячого розвитку «Children's time».

Спочатку в студії Пасічника було кілька кімнат, де працювало п’ятеро працівників, зокрема й він з дружиною Оксаною Пасічник. Щойно бізнес почав рости, настали дві найбільші кризи десятиліття: спочатку – пандемія Covid-19, потім – війна Росії проти України.

Під час карантину Пасічнику довелося вдвічі скоротити штат співробітників. Проте команда швидко адаптувалася до нових реалій – перейшли на дистанційну роботу, знайшли клієнтів за кордоном, навіть з Канади та США. Але компанія досі не мала стратегії та плану дій, як рухатися далі.

 «Я вмів навчати дітей, але не вмів розвивати бізнес», — визнає Пасічник.

Підприємець звернувся за порадою до фахівців бізнес-клініки COVID-19 у Львові. Через сервіс Quick Business Help Пасічник отримав індивідуальну бізнес-консультацію та лайфхаки з комунікацій, стратегії, отримання грантів.

Після допомоги від бізнес-клініки та міжнародної консалтингової компанії CIVITTA Іван Пасічник навчився оптимізовувати онлайн-присутність компанії у Google, правильно налаштовувати онлайн-рекламу, працювати з різними каналами комунікації та працювати зі зворотним зв’язком.

«Тепер я маю нові ідеї, як поступово покращити свою компанію», — каже Пасічник.

Компанія продавала 15-25 абонементів на місяць, а після роботи з бізнес-клінікою їх кількість зросла до 35-40. Збільшилася й кількість разових консультацій. Також у центрі запровадили навчальний курс для дітей, батьків та фахівців-логопедів. Зросла кількість клієнтів, які дізналися про студію через соціальні мережі та рекламу.

На початку війни студія «Children’s Time» зачинилася, але за місяць знову запрацювала – у Львові було більш-менш спокійно. В країні багато дітей, які потребують їхньої допомоги, каже Іван. А деякі мають серйозні проблеми мовлення, які неможливо лікувати під час війни. Тож відновлення роботи студії  – лише початок для Пасічника та його команди.

Вони планують проводити вебінари й тренінги для родичів дітей з мовленнєвими порушеннями, щоб навчити їх всім необхідним навичкам. Компанія прагне проводити мовну терапію для ширшого кола людей та відкрити другий офіс у Львові. Хотіли б продовжувати працювати дистанційно хоча б частково – це відкриває нові можливості для лікування дітей з інших регіонів України та навіть з-за кордону.

Пасічник також прагне навчати молодих логопедів, які через пандемію та війну втратили можливість отримати практичний досвід.

Інклюзивна ІТ-компанія збільшує кількість клієнтів за підтримки ЄС

Скільки себе пам’ятає, Роман Боренько захоплюється інформаційними технологіями. Крім того, він завжди хотів працювати в інклюзивному середовищі. Саме тому зібрав команду фахівців з обмеженими фізичними можливостями – людей з вадами зору, на інвалідних візках, з легкими неврологічними розладами. В результаті утворилася аутсорсингова компанія Inclusive IT, яка тестує веб-сайти – готові та ті, що в процесі розробки.

Під керівництвом чотирьох співзасновників компанія перевіряє доступність веб-сайтів для людей з обмеженими можливостями. Лише люди з обмеженими можливостями можуть надати корисну інформацію про доступність – жоден автоматичний чи звичайний тестер не зможе з ними зрівнятися, вважають в компанії.

«Ми починали дистанційно, з нуля, і наразі в компанії працює дев'ятеро людей з Україні і з-за кордону, зокрема з Польщі», — розповідає пан Боренько.

Але дистанційна робота компанії не захистила її від наслідків пандемії COVID-19. Компанії довелося скоротити кількість співробітників з десяти до чотирьох. Перед засновниками стояв вибір – спробувати пережити пандемію та сподіватися на краще чи шукати вихід.

Вони обрали другий варіант.

Боренько звернувся до львівської бізнес-клініки COVID-19 за екстреною бізнес-допомогою та бізнес-консультаціями профільних експертів.

«Це допомогло мені перевірити наші підходи та дізнатися, в чому наші сильні сторони, які пріоритети, — розповідає пан Боренько. — Це був погляд на компанію ззовні».

Ініціатива допомогла йому налаштувати систему продажів і зрозуміти цінність офлайн-заходів, що, на думку пана Боренько, є життєво важливим. Оскільки перше вносить ясність у бізнес-процеси та внутрішні комунікації, а друге –  допомагає залучити нових клієнтів.

Після консультації компанія «Inclusive IT» почала одразу рухатися вперед, як-от, перемогла у великому тендері в Україні.

Попри війну компанія має великі плани на майбутнє. Засновники орієнтуються на експорт та планують перенести частину своєї діяльності до Польщі, почати продавати свої послуги банкам.

«У нас є компанія в Каліфорнії, яка готова з нами співпрацювати, — розповідає Боренько. – Це справа нелегка. Нам потрібно вдосконалити та автоматизувати наші процеси, створити команду. Війна загальмувала багато процесів, і клієнти повертаються повільно».

Нещодавні історії
ua
25.01.2023
Компанія Світлани Молчанової — сервіс доставки води у Миколаєві — від початку війни не припиняла своєї роботи. Очищену воду доставляли і гуманітарним штабам, і військовим, і мешканцям міста. Проте на певному етапі бізнес опинився на межі виживання.
ua
01.12.2022
Одного зимового дня фермер Андрій Турчин прокинувся від телефонних дзвінків друзів. Вони повідомили про те, у що було важко повірити – почалася війна. Андрій вмикнув новини – в них йшлося про напад Росії на Україну.
ua
27.11.2022
Український бізнес з початку повномасштабного вторгнення Росії на територію України зазнав значних збитків та руйнувань. За даними проведеного Міністерством цифрової трансформації опитування, з початку війни досі зупинені або на межі закриття близько 40% підприємств.

Файли Cookie
Ми використовуємо файли cookie, щоб покращити ваш користувацький досвід і оптимізувати контент на сайті. Дізнайтеся більше
Я відмовляюся
Я погоджуюся