Від торгівлі до виробництва: як мережа спеціалізованих магазинів відкрила перспективний бізнес-напрям під час війни

Україна
Від торгівлі до виробництва: як мережа спеціалізованих магазинів відкрила перспективний бізнес-напрям під час війни

Одна з найбільших національних мереж магазинів товарів для здоров’я та реабілітації «Медтехніка Орто» зі штаб-квартирою в Дніпрі значно постраждала від початку війни. Частина її салонів опинилася на окупованих територіях Донеччини, Херсонської та Запорізької областей. 

«Врятувати обладнання та товар з салонів вдалося лише у виняткових ситуаціях так стрімко розвивалася ситуація у перші дні після вторгнення. Ми втратили 4 магазина мережі. А загальні збитки сягнули 4 мільйонів гривень», – пригадує директорка «Медтехніка Орто» Катерина Южакова.

Фінансові втрати, щоправда, стали чи не найменшою з проблем. Компанія стикнулася з втратою значної частини клієнтів. Чимало українців виїхали за кордон, а ті, хто залишився, не поспішали до ортопедичних магазинів.

«Ортопедичні проблеми – вкрай розповсюджене явище як серед дітей, так і серед дорослих, а сучасний спосіб життя лише погіршує ситуацію. Деякі спеціалісти навіть всерйоз говорять про справжню епідемію: сколіоз, плоскостопість дуже розповсюджені стани. Зараз легше знайти дитину з такими діагнозами, ніж здорову. Але все ж слід визнати, що під час війни ці питання відходять навіть не на другий план. Тож попит на наші товари впав дуже сильно», – пояснює Южакова.

Новий напрям

Щоб врятувати мережу з 59 ортопедичних салонів по всій Україні, компанія почала розвивати новий напрям, запроваджуючи у власних салонах виробництво індивідуальних ортопедичних устілок для взуття за інноваційними технологіями. Особливий предмет гордості компанії – 3D друк устілок, що забезпечує безпрецедентну точність виготовлення.

«Після сканування стопи пацієнта на 2D або 3D сканері все відбувається автоматично, що виключає можливі помилки через людський фактор. Алгоритм співвідносить дані зі сканера та розраховує цифрову модель. Після чого апарат з математичною точністю створює індивідуальну устілку з урахуванням необхідних пацієнту корекцій», – розповідає директорка «Медтехніка Орто».

Проте для успішного розвитку нового напряму компанія потребувала розробки маркетингової стратегії, на що їй бракувало коштів. Підтримку «Медтехніка Орто» знайшла у грантовій програмі «EU4Business: відновлення, конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП».

Залучені кошти спрямували на оновлення онлайн-майданчику мережі та підсилення інтернет-магазину, для чого залучили додаткових спеціалістів, створивши нові робочі місця. Вже на перших етапах впровадження маркетингових ініціатив ключові показники онлайн-магазину значне зросли.

«Грантова підтримка в умовах війни – це величезна допомога бізнесу України. І звісно, ми дуже задоволені участю у програмі, адже практично одразу отримали хороший результат», – підкреслює Катерина Южакова.

Грантові конкурси в межах програми міжнародної співпраці «EU4Business: відновлення, конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП» виконуються німецькою федеральною компанією Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH за фінансування Європейського Союзу та Уряду Німеччини. Проєкти реалізовано за сприяння Міністерства економіки України та Міністерства цифрової трансформації України. Партнер з виконання – громадська спілка «Фонд підтримки реформ в Україні». Подати заявку на грант було можливо через єдиний портал державних послуг Дiя. Інформаційні партнери: Офіс з розвитку підприємництва та експорту, національний проєкт із розвитку підприємництва та експорту Дія.Бізнес.

Файли Cookie
Ми використовуємо файли cookie, щоб покращити ваш користувацький досвід і оптимізувати контент на сайті. Дізнайтеся більше
Я відмовляюся
Я погоджуюся