You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience.
Вгору

3D дизайнер зі Львова Олександр Шестакович вже декілька років займався предметним дизайном, коли йому спала на думку ідея започаткувати іграшковий бізнес. У 2018 році він ще не здогадувався, що лише за 2 роки його компанія продаватиме іграшки за кордон завдяки тренінгам від Центру інформаційної підтримки (ЦіПБ) у місті Львів. Центр створений за підтримки Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР) та ініціативи ЄС EU4Business.

Олександр працював у дизайн-студії Lis разом із своїм другом, теж дизайнером Романом Шпеликом. Вони вирішили створити цікавий, суто український продукт, який би передавав зв’язок поколінь. Для цього обрали натуральний матеріал іграшок – деревину. А назва студії надихнула на створення бренду, бо яке іще українське слово може краще передати тепло деревини, ніж слово «ліс». Так народився бренд українських дерев`яних іграшок LisLis Toys.

Від стартапу до структурованого бізнесу

Спочатку Олександр з Романом працювали удвох. Доволі швидко команда виросла до 4 співробітників, які займался продажами, маркетингом, логістикою. Основним каналом збуту були роздрібні магазини в різних куточках України.

Операційна директорка Ольга Сулима пригадує: тоді у команди було більше питань, ніж відповідей. «Нам бракувало знань, як перетворити стартап у повноцінний бізнес, каже Ольга.Ми почувалися розгубленими й потребували порад”.

Ольга зізнається: на щастя, вони працювали в одній будівлі з Центром інформаційної підтримки бізнесу у Львові. Активна комунікація Центру про тренінгові програми з управління бізнесом, операційного менеджменту, експортної та інвестиційної діяльності привернули увагу команди. Протягом року вони пройшли п’ять тренінгів з різних напрямів.

Зростання продажів на 40% за рік та раптова криза

Львів розташований близько до європейських ринків, тож експорт для lislis був лише питанням часу. Проте без знань і досвіду виходити на нові ринки було б зухвалим рішенням.

Навчання на програмі ЦіПБ «Експорт для МСБ» у вересні 2018 року стало «неймовірним кроком вперед для всієї команди», вважає Ольга. На цьому тренінгу команда lislis познайомилася зі спікером з Великої Британії. Він порадив, як молодій компанії вийти на європейські ринки та комунікувати з іноземними інвесторами.

Вже за декілька місяців маленька українська компанія експортувала іграшки до США, Великої Британії, Швеції і Франції. Продажі зросли на 40% за один рік.

«Знання з тренінгів дозволили підібрати ключ до перемовин з потенційними інвесторами, — додає Олександр Шестакович. — Ми майже подвоїли кількість нових клієнтів та збільшили кількість повторних покупок».  

Світова криза через пандемію COVID-19 поставила на паузу напрацювання компанії як в експорті, так і в українській мережі продажів. Раніше 90% продажів LisLis відбувалися через фізичні точки продажів та експортні замовлення, зараз стрімко виріс попит на онлайн-замовлення. “Ми допрацювали сайт, і потік онлайн замовлень посилився. Працюємо над новою колекцією іграшок. Використовуємо усі можливості, що бачимо”, каже Ольга.

Попри невизначеність, коли вдасться повернутися до докризових об’ємів, у команди LisLis великі плани на майбутнє: залучити нових іноземних клієнтів та інвесторів, найняти співробітників та вийти на нові ринки.

Нещодавні історії
21.01.2021
Ріст абонентської бази на 15% та задоволені сервісом клієнти – такі результати отримав інтернет-провайдер IT-INVEST від підтримки ЄС.
20.11.2020
Завдяки високому вмісту фітонутрієнтів, лохина міцно закріпилася у щоденному раціоні мешканців розвинутих країн. Нині «синя ягода» впевнено завойовує прихильність українського споживача. За 10 років площа земель під насадження в країні виросла з 200 до 2000 га.
15.10.2020
У кожного підприємця є свій рецепт, як розпочати та розвивати успішний бізнес. У Івана Семенюка та Андрія Павліковського з Вінниці він дещо незвичний: вкладатися в справу грошима та зусиллями в період тотальної кризи.