Продають меблеву фурнітуру по всьому світу: кейс українського Термопалу

Україна
Продають меблеву фурнітуру по всьому світу: кейс українського Термопалу

Вони оточують нас скрізь: на роботі, вдома, в громадських закладах. Меблі – це те, без чого не існує комфорту цивілізованої людини. Неможливо уявити, наскільки незручним було б життя людства без таких звичних речей: столів, стільців, шаф, ліжок. Коли йдеться про купівлю меблів додому або в офіс, одразу виникає проблема вибору. Асортимент дуже великий. Предмети інтер’єру представлені на сучасному ринку різними моделями. Вони відрізняються габаритами, дизайном, оформленням і, найважливіше, матеріалом. Саме на сировину і його характеристики варто орієнтуватися з-поміж основних критеріїв.

«Коли виникає питання, які меблі купувати, все частіше покупці віддають перевагу українським виробникам. Наші фабрики зараз цілком можуть конкурувати за якістю з європейськими. А ціна, звісно, більш приваблива. В умовах економічної кризи це дозволило нашим меблярам у півтора рази збільшити продажі на українському ринку за останні два роки», – розповідає Микола Вікнянський, власник компанії «Termopal».

«Termopal» – найбільший в Україні постачальник матеріалів для виробництва меблів. Компанії вже більше двадцяти років. Серед іншого, імпортують декоративні папір та пластик, плівки ПВХ, штучне каміння та фурнітуру.

«Ми є ексклюзивними представниками німецької компанії «IMPRESS», що виробляє клейові матеріали. Також ми єдині завозимо в Україну фурнітуру австрійської фірми «GRAAS». Окрім європейських, співпрацюємо з виробниками з Південної Кореї та Туреччини», – каже Вікнянський.

«Перекроюємо» технології під європейський ринок

Виготовленням меблів в Україні займається понад три тисячі компаній. Це і великі підприємства з іноземними інвестиціями, і дрібні місцеві цехи. Компанія «Termopal» співпрацює з третиною з них.

Меблеве виробництво сьогодні – це галузь, яка розвивається й поступово виходить на європейський рівень якості та дизайну. Тому вона є надзвичайно привабливою для всіх гравців цього ринку, кількість конкурентів постійно зростає.

Набувати чинного вигляду меблева галузь стала з 2015-го року. До цього понад 60% експорту займав російський ринок. Відтоді українські виробники почали шукати нові можливості збуту та розширювати кордони поставок. Повністю змінився підхід до технологій виробництва. Це вплинуло і на якість товарів на внутрішньому ринку.

«З тих пір, як ми почали орієнтуватися на західний ринок, стало зрозуміло, що наші технології застарілі за стандартами ЄС. Ми використовуємо не ті матеріали й не ту технологію виробництва. Був дуже довгий період адаптації як нас, компаній-дистриб’юторів, так і меблевих фабрик, під вимоги Європейського Союзу», – розповідає Микола Вікнянський.

Зараз українські виробники меблів розширили свій експорт на ЄС і країни Середнього Сходу. Найбільше меблів наші компанії постачають до Польщі, на другому місці – Німеччина. Однак поки цією можливістю можуть скористатися в основному великі гравці ринку, бо можуть дозволити собі пройти коштовну сертифікацію, необхідну для виходу на європейські ринки. Дрібним підприємствам це наразі не по кишені.

Важкий період адаптації під нові стандарти меблевого виробництва

Змінюватися та підлаштовуватися під нові стандарти довелося не лише меблевим фабрикам, а й підприємствам, які постачають матеріали для них. Компанія «Термопал» отримала підтримку від ЄБРР в межах ініціативи ЄС EU4Business у адаптації свого бізнесу до стандартів ЄС. Півсотні працівників підприємства пройшли програму навчання від найкращих менеджерів та спеціалістів меблевої промисловості України. Це дозволило компанії оптимізувати внутрішні процеси та зробити фірму більш ефективною.

«У нас була недостатньо дієва облікова система. Вона вибудовувалася навколо продукту, а не навколо потреб клієнта. А це надзвичайно важливо. Нам довелося навчатись цьому. Також кардинально вдалося змінити підхід до вирішення задач. Зараз, завдяки бізнес-тренінгам, мої співробітники мислять масштабніше й завжди мають декілька варіантів вирішення однієї проблеми», – переконаний голова компанії «Termopal».

Завдяки програмі навчання співробітників Миколі Вікнянському вдалося запровадити в компанії інститут HR-менеджменту та в цілому зробити роботу компанії більш прогнозованою.  У підсумку витрати фірми скоротилися на 10%.

Зараз «Termopal» продовжує розширювати перелік міжнародних компаній для співпраці й закуповує якісні матеріали для продажу на українському В2В ринку. А Микола Вікнянський вирішив провести ще одну програму навчання для своїх співробітників під парасолькою EU4Business. Про це вони його попросили самі.

Файли Cookie
Ми використовуємо файли cookie, щоб покращити ваш користувацький досвід і оптимізувати контент на сайті. Дізнайтеся більше
Я відмовляюся
Я погоджуюся